Rabu, 5 Oktober 2011

Kerje Sambil Bercuti di Thistle Port Dickson







Alhamdulillah .. setelah lama xmencoretkan ape2 bingkisan di laman maya ni, akhirnya sempat jugak hari ni aku menulis sesuatu, banyak perkara dan pelbagai aktiviti yg aku lakukan sepanjang bulan September 2011. Last week my hubby seminggu berada di KL, coz dia ade kursus & juga Meeting. So terisi la jugak ruang2 kosong aku setiap kali pulang dr kerje, Baby pun Alhamdulillah baik2 aje, xde banyak meragam n nakal sngt. mlm2 pun aku dpt tido tanpa banyak sngt terjaga...



walaubagaimanapun tekanan kerje da mulai terasa sedikit demi sedikit, yerla kate org da nama-nye kerje, xde yg boleh duk goyang kaki tunggu duit masuk je tiap2 bulan, klu dah upahnye besar, besar la jugak tanggungjawabnya.. apepun kt this company xdela se-pressure semasa aku kt Valuation firm dulu.. itu mmg tahap nk mati cepat laa.. paling lama pun aku boleh tahan klu duk dgn environment kerje camtu xlebey dr setahun laa.. pastu kene pk nk cabutss.. tp alhamdulillah cume 7 bulan je kene.. syukur sesangat..  aku doakan semua kerje2 aku akan berjalan lancar n tahap kesihatan berada pada tahap yg baik.. InsyaAllah.. and lg satu moga2 Allah permudahkan urusan aku ngan pompuan yg gile kuasa tu, huh bab yg tu mmg aku tension gak sebenarnya, walaupun boss sikit punyer baik ati n bertimbang rasa tp pompuan tu lelebih la plak.. dia ingat dia Boss ke ape kt situ.. uh.. menyampah tol aku.. adeehh moga2 Allah sisihkan aku dari kecelakaan yg datangnya dari manusia seperti dia.. ameenn..



Pada 30 sept sehingga 2 Okt 2011 lepas, aku ade workshop bersama kementerian pertanian di Hotel Thistle PD, bengkel ni adalah bertujuan untuk membincangkan tentang cadangan pembinaan kompleks Pertanian Serdang yg moden dan canggih. Seramai 38 org peserta termasuk architect dan juga property consultant join this workshop. banyak benda yg dibincangkan, moga2 harapan dan juga impian semua pegawai pertanian akan menjadi kenyataan, yg penting jabatan pertanian kene sediakan fulus-nye laa.. ehehehe.. al maklumla request macam2, klu fulus secimput mana boleh jd kenyataan.. :))



My Company habiskan sejumlah RM35,000 untuk menjayakan program workshop selama 3D2N, setiap peserta diberikan bilik setiap org. so sesapa nk bawak family mmg boleh sgtlaa, and than mmg ramai pun yg angkut anak bini.. aku pun xterkecuali.. huhuhu.. yerlaa, nk g sesorang mane syok.. kebetulan my hubby ade n free.. ape salahnya bawak dia jalan2.. at least bolehla kitorang bercuti tanpa mengeluarkan kos sendiri... makan full board.. kire mmg kenyang laa.. xkuar duit sikit pun.. semua makan free.. caiyaa laa al-Bukhary Group.. len kali boleh anjurkan lg.. aku org pertama yg nk join sebarang aktiviti yg di anjurkan.. ehehehe...




ape yg Best kt Thistle ni ialah kolam renang yg besar serta dekat dengan pantai.. lg satu dia punye enviroment pun kire 1st class laa.. mmg sesuai utk honeymoon, xperlu pegi jauh2 kt sini pun dah dikire ok, tp yg xbape bestnye.. lokasi agak jauh dr bandar port dickson.. agak terpencil skitlaa.. apepun aku xdela kisah sgt coz sume makan minum ditanggung, so xtimbul masalah nk mencari makanan.. ohye add up value satu lg ialah katil dia yg besar.. pergh mmg besau gile babas.. 4 org pun boleh tido dengan selesa.. itu pun aku suke.. boleh guling2.. ehehehe...


Average untuk 1 mlm standard room RM430++ untuk weekend & RM380++ untuk weekdays..  kepada sesiapa yg inginkan ketenangan & keselesaan dihujung minggu, bolehla berkunjung ke sini.. tp make sure bawak banyak makananlaa.. coz nk kuar makan agak jauh & kedai2 depan tu agak cekik darah skit, harga untuk ns putih 2 bungkus, berlauk udang goreng merah & ikan kembung masak pedas ialah RM18 henggit.. huhuhu mmg cekik melampau.. saboo ajelaa..

Makan Time ...


Sesiapa yg berminat untuk bercuti ke sini bolehla melayari ke website ni : http://www.thistle.com/en/hotels/malaysia/port_dickson/thistle_port_dickson/

....Selamat Bercuti kpd Semua....


Suatu Petang Di Thistle PD... :))

Tiada ulasan:

Catat Ulasan