Isnin, 10 Oktober 2011

8TVT This Weekend..!!

This Weekend agak meriah walaupun sedikit penat, beselah bile family datang sedikit sebanyak nk kenela masak ape yg patut, walau se-simple dimple mane pun, sedap ke xsedap, yg penting sediakan makanan untuk tetamu yg dtg. Thats my practice yg telah diperturunkan oleh my Lovely Late Mom.. klu org dtg umah, mesti kene siapkan makanan, and yg paling penting mesti cukup, jgn sampai xcukup plak, itu dah dikire memalukan tuan umah, ala2 kedekuuutttt pun ye jugak.. huhuhuhu..

Walaupun dalam segala kekurangan kelengkapan.. aku harap my family will be satisfied, nk lelebey sngt pun xleh jugak, kadar kewangan aku pun xbape nk mengizinkan, kesian jugak kt my younger brother yg duk request suh belanja dia nasi arab, bukan xnk belanja, tp gaji aku yg baru aje masuk last week da tinggal xseberapa. nk kene survive lg 2 week ni, mau berpeluh jugak, Petrol seminggu sekali mesti nk kene topup kurang2 RM70. itupun klu xkemana2, klu g jejalan mmg kene extra topup lg RM40.. aduuyaaii.. sekarang barulah terasa bertapa banyaknya nilai duit RM50 tu, klu sebelum ni, sesuka ati aku je berbelajan riban2 tanpa rs bersalah sikit pun, maklumla poket tgh tebal, masyuuukk je memanjang.. skali bile time eco. da merudum ni, semua duit tabung habis dipecahkan barulah terasa.. huh.. menetesss ... adeehh.. moga saat2 genting ni cepat berlalu.. ameenn..

Td ptg my sibling da balik semua da, tetiba rase sunyi la plak bile diorang da balik, my hubby semalam lg dah balik aloq staq, maka tinggal aku sesorang meneruskan hidup kt sini.. ehehehe.. ape2 aku kenela kuat n tabah, klu ikutkan sngt perasaan mmgla satu kerje pun aku malas nk buat.. lg pun skrg kerje opis da mule menimbun, mcm2 aku nk kene settlekan, tiap2 hari nk kene report kt bos, yerlaa project da jalan, so sume data & analysis nk kene ade, xlain dan xbukan.. akulah orgnye yg kene prepared-kan sume report2 tu.. hmm walaupun aku dah biasa dgn kerje2 camtu tp kekadang bile mood xbape elok n bosan, benda senang pun aku xleh nk fikir.. ya allah.. berilah aku jalan & permudahkanlah segala urusan dunia & akhiratku.. kekadang ade ugak terpikir nk kerje kt penang.. boleh duk skali ngan hubby, tp itulah banyak sngt constrain-nye, aku pun baru aje masuk kerje kt this company, happy mmgla hapy kerje kt sini, cume yg xhappy berjauhan ngan my hubby, uhh bosanla camni.. xbest betoiii klu aku pk part tu.. aiisssshh...

Sepetang td, aku ke SUK & JUPEM shah alam, penat aku duk menunggu no. giliran kt SUK tu.. pastu lepas buat search kt situ aku ke plaza masalam plak, nk beli Layout plan, tetiba ramai la plak org harini, slalu kt JUPEM ni xramai org, tetiba plak arini ramaii.. saje je nk suh aku sangkut Jam plak nk balik nnt.. jam dah dekat kul 4.30, ingat klu sempat nk jugak aku g window shopping kt plaza maslam tu, tp memandangkan da lewat so aku terus balik rumah, lg pun abg aku dah call ckp dia dah nk bertolak balik, so better aku terus balik ajelaa.. nk merayap pun cam xbape best, coz baru ni da banyak da aku shop macam2.. berbelanja kt TESCO pun dah RM250, budget dlm 150 je skali camne blh terbabas aku pun xtaulaa.. bantai ajelaa.. lambat la plak nk dpt claim ni, adeehh rase cam lama la plak.. padahal aku baru aje hantar last friday aritu.. kate si Raihan tu, dlm 22hb or 23hb ni insya'Allah dapatla .. ehehe.. so aku duk kire2 lg 2 minggu la ni.. arrgghhh cepatla mase berlalu..

The 1st thing aku nk kene spend ialah serbis my baby toyo, kire2 dlm RM150, xlebey dr tu.. pastu RM100 untuk med. check up kt KPMC.. an-nur mahal sngt.. sampai RM250.. uh membazir.. setakat nk cek camtu je xpayahlaa.. better aku simpan buat beli beras lg bagus... kenyang pun kenyang.. ehehe.. pastu yg lelebey tu buat belanja baju la nampaknye.. baju untuk ke pejabat sume da xde, badan da makin besar banyak yg dah xpadan.. hanya tinggal beberapa helai aje yg masih boleh dipakai.. yg lain klu nk pakai kene tunggu tahun depan la plak.. hmm.. dah nasib badan.. xpela asalkan my baby sihat n cukup khasiat aku da happy, nk gumuks pun xpelaa.. nnt lepas pantang aku g London Weight Management laa, bagi selim-melim gitu.. hehehe..  Berangan saje aku ni.. tp bile da tiba waktunya aku plak yg malas nk buat ape.. ala2 xbape kisah.. yerla da ade anak, macam2 nk kene pk.. sekarang ni pun da macam2 aku pk.. uh banyak pk betul aku ni rupenya.. mmg xsangka.. huuuhuhuhu.. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan