Rabu, 12 Oktober 2011

Title Search

Sepanjang minggu ni aku asyik kene g wat title search kt tempat yg jauh2 je, too tired.. nk kene search location plan laa, sheet plan laa, itula inilaa.. aduyaaiii penatnye.. mcm2 request..

Harini plak aku ke Pejabat Tanah Gombak di Selayang Baru, Mengigau aku cari tempat dia kt mane, dahla terceruk alam aduiii sabo ajelaa.. dengan jalan yg agak sesak dgn xmakan lg tgh2 hari yg panas terik, air masak plak xde dlm kete.. mmg betol2 menguji kesabaran-ku. Nasib baiklaa kete auto, klu manual mmg masak jugaklaa.. Badan da kememey ni, da gelap mate da rasenye, klu ade tempat teduh nk aje aku melelapkan mate seminit dua, apekan daye xde tempat yg sesuai utk aku menyinggah tgh2 hari yg panas terik ni.. dah la kete kene park kt luar, kt dlm sume full park, so menapakla aku masuk ke dlm lebey kurang 200m.. Lepas masuk dlm PTG , aku tanyela kt mane lift, skali xde lift katenye, naik tangga aje, tingkat 2.. aduyaaiii mmg sengaja nk kene-kan aku ni.. huh termengah2 aku naik tangga.. ya Allah dugaan betul laa.. hmm.. penaattttnyeee.. xnk dtg sini lgiiiiiii... !!!!

Lebey kurang sejam setengah menunggu akhirnya dapatla location plan yg Boss nk, Alhamdulillah dah settle satu bahagian. legaaa rasenye.. arrgghh xsabo nk balik.. kebetulan on the way nk balik ke opis aku ternampak satu projek yg masih under construction kt area Hospital Selayang, Berkonsepkan SOHO. so ape lg, aku menyinggahkan diri la sekejap. berbual dgn Agent hartanah kt situ sekejap, banyak jugak info yg aku dpt berkenaan dgn location di area Selayang ni, so xpyhla aku menyusahkan diri aku nk search bagai .. at least hampir 70% analisa tanah & Lokasi kt area Selayang dah ade dlm otak aku.. cume nk kene top up skit lg laa untuk short presentation kt Boss nnt. :))

Sampai kt opis lebey kurang kul 3, masuk2 je opis Agus cakap ade makanan dah disimpan utk aku kt pantry, coz td diorang lunch dgn Tan Sri Ismail kt opis, Alhamdulillah ade jugak rezeki utk aku, ape lg letak hand-beg terus ke pantry .. ehehehe.. kenyang.. makan free.. :) lepas siap2 makan, aku solat zuhur lepas tu prepared sume benda yg nk kasi pada Boss.

Besok aku nk ke PTG Shah Alam, nk kene buat carian untuk tanah di kajang, tapak untuk Pusat Latihan Tentera, Polis & Bomba. hmm travel lgla nampaknye.. hmm best jugak sebenarnya dapat jalan2, sib baik leh claim mileage, aku berjalan la sungguh2 amekaw... ehehehe..

Skrg ni aku saje2 curik mase untuk rest sekejap. da penat seharian ni.. hmm nk g solat asar dululaa.. nnt da balik senang, boleh terus lepak.. nk cabut awal skit la arini, ehehehe.. jam dah menunjukkan kul 4.45 ptg. nk g solat dululaa.. sat g kul 5 nk mencabutkan diri.. papai my Lovely opis.. See U Tomolow..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan