Sabtu, 8 Oktober 2011

Cabut Gigi

Adooiiiii sakitnye gigi-ku, makin menjadi2, td mase duk berendam dlm air xde plak rs sakitnye.. perghh mmg sejuk gile air dia, mmg best mandi pagi2, tp bile da ramai pengunjung dtg, air da mula jadi sedikit keruh dan berkeladak, almaklum ajelaa, sume org duk berkubang n buang sisa kumbahan sesuka hati.. isk..isk..

Anak2 menakan aku sume menggigil kesejukan, yg si muiz tu plak xhabis2 menjerit mengalahkan adiknye yg pompuan tu , Asma', mmg penakut x hingat laa budak tu sorang, xpadan lelaki.. penat aku di buatnye.. padahal air xdela dlm mane, setakat betis dia aje, tp dia takut tu mcm da nk lemas.. aiiseeehh kesian tol laa.. itulah jadinya klu mak ayah dia jarang bawak dia jalan2 kt tempat2 camtu, asyik kene kurung dlm umah aje.. kesiaann.. tp lepas beberapa jam duk dlm air tu seronok la plak dia main2 sendiri, tetiba jd berani plak main sesorang.. hmm  budak2 mcm2 karenahnye.. :))

Lepas balik dr sungai gabai tu gigi aku da mule plak meragamnye, badan da penat yg amat ni, tp kepala duk berdenyut.. aduyaiii.. aku nekad laa kali ni, walau apepun terjadi aku nk ke klinik gg jugak, samade nk tampal or cabut terus, aku da xtahan sakit camni ni.. nk buat kerje pun xboleh ni..

Sebaik sampai umah aje, naik mandi2 bersihkan badan aku terus ke bandar nk cari klinik gg, so kitorang ke klinik gg An-Nur, kebetulan mase aku sampai tu doktor gg tu da nk balik, katenye ade hal.. tp aku mintak tolong jugak dia tgk gg aku dulu, lepas berbual seketika dia setuju nk tengok dulu, lepas dia tgk je dia cakap gg ni mmg nk kne cabut, adeehh tersentap jugakla sebenarnya, aku ni mmg takut skit tang nk kene cabut gg ni, seriau tgk jarum yg panjang sngt & banyak kali kene cucuk plak tu, itu yg seram tu...

Tp nk xnk aku mmg nk kene cabut jugak, katenye mmg xleh diselamatkan lg, klu nk save kene buat rawatan akar, kos RM800.. mak aiii bukan main lg harga dia.. tu diaa.. hmm so dipendekkan cerita aku cabutla jugak gg aku yg geraham ni pada tanggal 8 Oktober 2011, hmm maka berakhirlah episod sakit gg aku utk kali ni, cume seharian ni aku kememey jugak laa.. yerle bekas cabut gg tu pun bukannye terus baik, sakit jugak tu, boleh tahan perit jugak.. sabo ajelaa.. maybe besok luse baiklatu Insya'Allah.. Kos untuk sebatang gg geraham dia cas RM90 .. gile mahal jugakla pada aku.. tp nk buat camne, gg pun da cabut, xkan aku nk cabut lari plak kot..ehehehe.. bayar ajela labu.. pasni mmg nk kene minum susu lebey skit, supaya hayat gigiku yg tinggal xseberapa tu, dapat bertahan lebey lama... tp ade lg 2 batang gg yg da nampak akan menyusul nnt, ape2 pun selagi dia boleh bertahan & x menimbulkan kesakitan yg teramat aku masih boleh consider n save dia kt situ...

Bak kate pepatah, patah tumbuh hilang berganti, tp klu gg aku yg ade ni patah, mmg xberganti da laa jawabnye..  :))