Jumaat, 14 Oktober 2011

My Unifi, Hubby & Property

My unifi channel is quite ok jugakla, walaupun kekadang channel dia agak membosankan, coz banyak yg xde subtitle.. hmm tang tu mmg borink gile, nk tengok National Geographic pun xbape best, maklumla kekadang diorang punyer term2 tu payah nk faham, Harapnye TM akan meng-upgrade kualiti HyppTv dengan kadar yg segera...

Td aku menonton rancangan Fashion TV, harini dia tunjukkan fashion For Men untuk summer 2012 yg ditaja oleh Smalto, hmm kire Brand Smalto ni not bad laa, klu xsilap aku dulu mase hantaran pun aku belikan my hubby pun Smalto jugak rasenya, kire ok jugakla barang2 kulit dia, coz sampai skrg my hubby pakai elok je purse dia.. ape yg menarik lg, sume model dia ensem2 belaka.. hehehe.. mmg maskulin habis.. Subhan'Allah cantiknye kejadian manusia. sambil menonton rancangan tu tetiba terfikir plak aku, tentang ketampanan Nabi Allah Yusuf alaihisalam yg digambar oleh al-quran, sehingga sume pompuan yg melihatnya tidak tersedar yg jari jemari mereka telah terluka. Masya'Allah bagaimana-kah rupanye Nabi Allah Yusof tu yea.. setakat tengok model2 tu xdela sampai aku terpukau dan lupe aku kt mane. sedarla lg.. ehehehe :))

Mlm ni my hubby sampai, tp lewat skit agaknya, coz dia bertolak dr Alor Star td dah kul 5.30 ptg, hmm kul 11 lebey jugakla tu sampai.. seronoknya menunggu kedatangan seseorang yg dikasihi tiba, dahla hari2 lepak sesorang je, so bile my soulmate dtg lehla nk bergurau senda, jalan2, bersembang, gaduh2 skit.. ehehe.. tp this weekend aku belum plan ape2 lg, coz gaji pun xmasyuk lg, nk plan pun xde mood.. walaupun claim da masuk harini, kire bolehla nk buat enjoy dulu.. tp duit tu aku da ade plan lain nk buat, so xleh kacau, nnt lari dr perancangan yg sepatutnya.. :) 

Nampaknya aku nk kene buat site visit kt tapak Kajang Hill Golf tu besok kot, klu x mmg xsempat nk siapkan draft report untuk present kt Boss.. sepatutnya aku pegi td ptg, tp tetiba rase cam xlarat, maklumla da petang2 ni panas n better rest kt umah je, aku cabut dr opis td jam 2 ptg, konon-nya nk g site visitlaa, skali aku site visit kt Tesco.. ahahaha.. ala2 tersesat laa.. kuikuikui.. beli barang2 dapur skit.. kan my hubby nk dtg, so kenela beli ape yg xde, nnt esok nk masak breakfast xde pepe dlm peti da xtau nk makan pe.. kesiaaannn hubby..  alasan semata-mata, padahal mmg aku malas nk pegi pun.. penaaattt see.. dah pk da nnt g hari Sabtu laa ngan my hubby, nnt senang nk buli dia tolong amik-kan gambar sume.. ehehe..

Lepas habis shopping bagai, habis RM 70 henggit.. entah ape2 aku beli, rase2 mcm dah ade kt umah pun ye jugak... bantai ajelaa... aku sampai umah lebey kurang jam 3.45 ptg, bergegas balik nk solat zuhur, syok sngt sembang ngan agent hartanah kt Tesco td sampai terlupa yg aku xsolat lg.. aduyaaiii.. sikit punyer mahal double storey link intermidiate skrg, kt ceruk alam nk masuk semenyih sana dah cecah 400k per unit.. hah tu dia amekaw.. pecah kepala da dengar.. klu kt tgh2 bandar xusah dicerita laa.. aku xtau la bagaimana gaye-nye nnt nk beli umah lg.. mmg xnampak rupe dah nk cari below 500k.. isk merepek tol laa pasaran hartanah skrg, letak harge sesedap rase je.. mmgla sume org nk mengejar keuntungan, tetapi kekadang diorang harus memikirkan tahap kemampuan golongan muda jugak.. nnt ade yg duk menyewa sampai tua.. yg kaye seronokla beli than jual, buat investment.. for me, the property market right now is just like a play-ground for the rich one.. yg ala2 idup segan mati xmau ni syok tengok jelaa negara-Ku Malaysia membangun kononya.. tp ape yg dapat.. habuk pun xdak.. huh.. bosan tol..

Klu di takdirkan my company dapat tanah kt sebelah Kajang Hill Golf tu, harapnya dapatla aku beli umah 2-storey link dengan harga yg berpatutan nnt, itupun klu boss baik ati nk kasi a little bit discount untuk projek yg dirancangkan.. harap2laa.. mudah2n adela rezeki aku nnt.. untuk mase skrg ni, dlm hati tu mmg ade nk beli property lg, tp dana xbape mencukupi, nk kene relex kejap.. take time dalam setahun pastu baru start searching n buying for the new 1 plak, tp kali ni aku aim landed la kot.. Insya'Allah klu ade rezeki ade la tu... :)) 



     
 My Dream Home .. :)) Best-nya klu dapat sebijik yg atas ni..




 Berkenaan pengumuman budget 2012 baru2 ni, pasal skim pembelian rumah pertama-ku dinaikkan sampai 400k tu, aku rase xde effect skit pun utk golongan muda, ape kejadah naikkan margin harga umah klu gaji secimput je, ingat bayar pakai daun ke, boleh main kutip kt tepi jalan.. huh buat bahan lawak boleh la Peim.. naik-kan margin utk pembelian tp gaji xnak naikkan.. agaknya ape yg dia pk dlm kepala otak dia mase nk buat pelarasan tu yea.. xfaham aku.. ataupun aku rase dia manin bantai aje, konon2 nk buat sedap dengar rakyat jelata, dia ingat rakyat skrg ni bengap serupe dia agaknya... ingat cerita mat jenin ke ape.. len kali sebelum nk buat ape2 cubela pk dulu.. ape pro n cont nya.. ni main buat je budget.. aduyaaii lemau tol laa..  Hmm negara-ku Malaysia..






...My Dream will Come True...
Ameen...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan