Khamis, 6 Oktober 2011

Sakit Gigi ketika Mengandung

Gigi-ku Meragam... :(

Seminggu ni gg asyik meragam je, xblh mkn mknan keras, manis, sejuk or panas langsung, even suam2 kuku pun sakit jugak.. aduuiiii sakitnye gg-ku ini, dahla kepala pun berdenyut2 skali.. itu yg xtahan tu, semua kerje xleh nk buat... arrrgggghhhh xsukenya sakit gg.. sejak2 kandungan mencecah 6 bulan lebey ni makin kerap plak masalah gigi ni melanda, sebelum ni ok je, nk kate xminum susu, hari2 aku minum susu. walhal aku ni bukannye jenis suke minum susu, nk xnk paksela jugak minum coz xnk sakit gg, last2 masalah gg ade jugak.. aiiisshhh xfaham aku.. agaknye baby amik banyak sngt kot kalsium dr aku ni, aduuiii nk kene cari pil kalsium la plak.. klu dibiarkan nnt baby plak kekurangan kalsium, sian plak kt baby ibu.. hmm sabo ajelaa.. da gitu gayenye..

harini seharian aku xmasuk opis, coz aku g buat kerje luar, site visit location and jumpe kengkawan yg kt VPC coz nk mintak copy valuation report as a guideline, lepas lepak lunch ngan diorng kt PJ td aku ke Klang plak, amik Property Market Report kt JPPH klang, yg dekat shah alam xde stok katenye, so terpaksala aku turun ke Klang.. Lepas balik dr amik report tu aku singgah ke JJ Bukit Raja, saje cuci mate tgk2 barang baby, nk balik opis pun da lewat, dah kul 5 lebey.. nk balik ke rumah pun awal lg, mesti jam teruk sat g, so aku pk2 better aku lepak dululaa.. jalan punyer jalan macam2 plak aku beli.. alih2 terbang RM350++ aiisseehh.. tetiba la plak tershopping, padahal plan asal nk cuci mate aje, aduyaiii inilah masalah aku bile berjalan kemana2.. klu xterbang barang seratus dua mmg xsah..


Antara barang2 baby yg aku beli td, baby carrier, baju baby, beg susu baby utk dibawa ke hospital nnt, breast pad, and barang2 kecil2.. entah ape2 pun xtau.. total sume 350 lebey.. sib baik Maybank Card adem klu x mmg masak la aku nk kene cari ATM plak.. da habis shopping dekat kul 6.30 ptg, asar xsolat lg, so aku plan nk solat asar kt worldwide ajelaa, mls nk bersesak kt dlm surau kt JJ tu, xselesa.. maklumla dgn keadaan aku yg dah camni, ditambah dgn penat lg.. mmg rase xselesa langsung, klu sempat solat ky umah lg aku suke, tp memandangkan mase dah xsempat tambah lg jalan yg jam mmg xde gaye-nye aku sempat solat kt umah..

Lebey kurang kul 8 camtu aku sampai kt umah, berkejar nk solat marghib plak.. barang baby sume aku tinggal dlm kete, malas nk angkut da penat.. mlm ni aku makan roti je ngan air susu, xnk makan ns lg, nk kene diet skit coz berat badan aku da banyak sgt naik, tetiba plak mendadak naik sampai 3.5kg dlm mase sebulan.. huh mmg bahaya klu xdikawal.. Lepas mkan2 td, tetiba aku dilanda sakit gg, tersalah gigit, padahal bukan ape sgt pun, xde yg keras pun setakat roti je, saje je gg aku ni,, isk klu ikut kan ati nk aje aku cabut2 sume gigi yg bermasalah ni, menyusahkan idup aku je, da xleh nk buat kerje.. :.( klu my hubby ade okla jugak, ni sakit sesorang.. isk xseronoknyeeeee... better aku telan penadol n tido.. esok aku pk nk ke klinik gg, buat tampalan, harap2nye lepas tampal nnt jgn la gg lain plak buat hal...

 Gigi bermasalah..


Jagalah Gg anda dengan baik, Kerana bile gg da mule sakit teramatlah sakit, adduuiiii...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan