Rabu, 19 Oktober 2011

Nadayu 92 @ Kajang

Salam Semua...

Entrance Taman Nadayu 92 Kajang
Dah agak lama rasenye aku xmemasukkan ape2 input dlm blog aku ni, sejak 2 ,3 minggu ni banyak betoii kerje.. mcm2 projek nk kene follow up, dtg sekali gus plak tu.. uh, sabo ajelaa.. nk ke situ nk ke sini, dahla pewut makin memboncitt, nk jalan banyak2 pun xbape selesa, sakit situ sini, berat lg pun.. hmmm sabo ajelaa.. da adat org berkerja nk buat camne, xkan nk duk bersenang2 plak..

Last weekend aku ajak hubby temankan aku buat site visit untuk projek perumahan bersebelahan dengan Kajang Hill Golf, mase buat survey tu aku ada ternampak sebuah projek perumahan yg xjauh dari tanah yg aku nk develop ni, nama projek tu Nadayu 92, mula aku tengok sambil lalu je, mcm nk singgah sebenarnya, tp my hubby bawak kete laju sgt, so aku canclekanlah biat nk menyinggah. Lepas siap amik gambar n pusing2 kawasan sekitar untuk mengenal pasti segala kemudahan dan pembangunan sekeliling yg ade, aku da mula lapar daa.. baby da nk suh ibu makan ni.. ehehe.. alasan terbaik utk ajak my hubby makan cepat skit.. :)) so kitorang pun bergerakla ke Restoran Berlauk, mmg banyak lauk la kedai ni, lokasi dia dekat dgn umah aku je, sek 7 Bandar Baru Bangi.. harga pun murah aje, xdela mahal sngt, lauk pun sodap.. yummy2 lapar la plak bile cite bab makan2 ni..


di pendekkan cite lepas habis makan sume aku tetiba terasa nk ajak my hubby singgah balik kt Nadayu 92 td, harini nampaknye mcm dia buat launching rumah baru, saje je nk cuci mate sambil menambahkan pengetahuan yg ade, maklumlah da bidang aku property development, so nk kene selalu update laa segala perkembangan hartanah semasa, samade dr segi harga, jenis rumah, design and market demand.. hubby ni klu ajak pegi saje2 mmg dia ni payah skit nk join, katanye duit xde malas nk tengok rumah mahal2, lainla ade duit nk beli, tp pada aku xsalah klu nk tengok, xsemestinya ade duit baru nk tengokkan.. ape2pun aku pakse jugak dia ikut.. so pakse rela je la yea.. ehehehe..

mule2 masuk show room tu tengok melayu xde pun, sume muke cina aje, aduuyaaii.. tgk rumah pun bukan main exclusive, dah segan nk bukak mulut untuk tanye harga.. dah tau da mesti setengah juta lebey nii.. tp tebalkan muke ajelaa.. ape salahnye nk tengok2kan, nk beli ke xnk beli itu cite no.10 yg penting tengok dulu..  huhuhu.. walaupun aku tau my hubby dah cuak dah tu.. ehehehe.. dr ape yg aku dengar diorang sembang harga launching start from 580k, mak aaiii mahalnye.. hmm dah agak dah td, sambil aku duk tgk2 replika umah tu tetiba ade sorang banker chinese dr maybank yg tegur aku and hulurkan broucher, so aku amik ajela, dia sibuk duk explain itu ini, aku dengar ajelaa, walaupun xde intention nk beli pun, mahal sngt mane lepas gaji aku, lg2 aku baru aje apply loan rumah n kbeli kete last 2 month, da high komitmen daa.. so aku dengan itu slow2 angkat kaki nk kuar, sambil tanye dia kt mana show unit, nk tgk2 dulu.. ehehehe ala2 nk beli gitu.. air muke kene jaga.. lg2 ngan diorang, kenela tunjuk yg melayu pun ade duit, xdela cikai sngt..

View dari depan Entarance (G&G)

Rumah yg aku g view unit tu 2.5 storey dengan keluasan 3,123 sqft, besar la jugak, mmg selesa habislaa.. dia punyer enviroment pun sikit punye best, maklumlaa guarded n gated comunity (G&G), sume facilities disediakan, cume kite kene sediakan fulusnye laa RM 615,000 * 10% (deposit) : RM 61,500.00 after Discount Bumi 7% : RM 18,450.00 itu belum campur MOT ( Memorandom of Transfer) and stamp duty, yg tu buyer kene bayar sendiri.. busuk2 nk kene ade duit dlm RM 30,000+++.. cash.

Hmm nyamannye masuk show unit ni, ade ekon, baring2 atas katil dia sat.. penat da pusing2 td.. ehehehe... lebey kurang sejam duk dlm unit tu tetiba rs cam best la plak, mcm nk tinggal kt sini laa.. tetiba terdetik dlm hati nk beli .. tp duit dah xde ni.. camne ni.. aduyyaaiii sabo ajelaa.. itupun aku ckp sesorang dlm hati je, xdela ckp ngan my hubby.. tp tengok muke my hubby pun aku dah tau, dia pun agak teruja dengan lokasi n design yg diketengahkan, mane x-nye, rumah tu duk atas bukit, so angin mmg bersepoi2laa.. huh mmg best klu lepak kt beranda ptg2 sambil minum kopi panas.. huh dah berangan daa.. bahaya ni..


Pas siap tgk unit kitorang ke show room diorang, saje nk tanye monthly payment bape n BLR semasa bape, uh lepas duk kire2 boleh tahan jugak.. monthly payment RM 2,500 sebulan + maintenance fees RM 200, so total sebulan nk kene spend dlm 2,700... uh dah 80% gaji aku sebulan tu..  mamaii.. mane nk bayar kete n umah yg aku baru beli tu lg.. mmg x munasabah, xpe2.. relex dulu.. bawak bertenang.. balik umah n pk pelan2.. ehehehe..  maka beranganla aku sepanjang hari tu, sambil dlm kepala duk berputar2 pk camne.. camne klu aku beli umah ni nnt n nk bayar bulan2 dia klu aku decide nk tinggal.. lg pun harga property skrg sume da mahal2, mane nk carik murah dah.. mmg xde daa.. sume dah hampir half million..

 

 Jalan nk ke Nadayu 92 dr jalan Reko Bandar Baru Bangi..


Jln dr Bandar Teknology Kajang ke Nadayu 92 or Kajang 2

Ini adalah gambar terbaru utk Nadayu 92 Kajang, Projek perumahan di nadayu 92 ni blh dikire cepat jugaklaa.. da hampir nk siap pun, maungkin dlm bulan Ogos or september da blh release kunci aku rase.. Syabas kepada Mutiara Goodyear or now known as Nadayu Sdn. Bhd. walaupun namanye x-seGah Sime Darby or Dijaya Sdn. Bhd namun kualiti hartanah yg bina masih boleh dibanggakan oleh para pemilik-nye, I like This Developer...!!

 









Ini adalah gate utk Semi-D and Bungalow, dia separate-kan laluan utk superlink & this exclusive Home, maybe untuk  rich man privacy kot.. hmm double standart toi laa..
I dont Like This..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan