Khamis, 20 Oktober 2011

Deja Vu... :)

Meaning of Deja Vu : Is the experience of feeling sure that one has already witnessed or experienced a current situation, even though the exact circumstances of the prior encounter are uncertain and were perhaps imagined. ..

Sebuah perasaan yg dtg tanpa dapat dikenal pasti, sebuah rase yg dulu pernah dilalui, tp bile dan dimana seolah-olah tidak jelas.. ia dengan tiba-tiba hadir ke dlm jiwa, seperti sebuah perasaan yg begitu indah untuk terus dibelaii dan di buai olehnya... hmmm mood jiwang da mule dtg.. jom dengar lagu ni..


Hijau Daun : Suaraku Berharap

Banyak peristiawa yg aku lalui sepanjang 2011 di iringi dgn lagu ni, setiap kali aku terdengar lagu ni ade sesuatu yg aku ingat walaupun kekadang aku kurang pasti dengan ape yg aku rs.. aku seolah2 terbuai oleh mase2 lalu yg penuh cerita suka dan duka, aku hanya mampu merasainya, tp ape yg aku rase..?? arrggghhh penat untuk memaksa saraf otakku mengingati sesuatu yg samar2 di masa dulu, mungkin seperti mimpi, mungkin juga sebuah realiti..

cuma satu perkara yg aku ingat dgn begitu kuat dlm memoriku tentang lagu ni pada ketika aku sedang melewati jalan di tasik Shah Alam dan  melodi-nya beralun membawa aku jauh ke alam khayalan.. terasa  begitu sayu setiap kali mengenangkan-nya.. dan tema lagu untuk tahun 2011 bagi aku, "Suaraku Berharap" ... Melodi yg begitu terkesan di hatiku sepanjang tahun ini..





Tiada ulasan:

Catat Ulasan