Rabu, 22 Ogos 2012

Terkucil Atas Tilam

 
Baru semalam aku salin cadar, harini kene salin lg coz my BB kencing atas tilam masa aku nk salin pampers dia. Hmm adek ni, ade2 je nk tambah kerje ibu, mase raye kt kampung haritu pun dia kencing atas tilam jugak, elok2 je aku bukak pampers utk mandikan, dan..dan.. tu la dia memancutkan air tangki.. last week adek berak atas Sofa, habis seluar aku skali terkene, actually aku da siap2 pakai baju nk kuar utk bayar bill segala, skali blh plak adek tercirit sampai meleleh keluar.. berpeluh aku cuci najis atas sofa, walaupun dah di cuci dgn sabun 2,3 kali tp tetap terlukis peta dunia kt sofa tu coz kain pembalut sofa color hitam. Ikutkan hati nk aje aku cuci 3,4 kali lg.. adeehh dah terbayang kepenatan utk mengangkat sofa yg besar gajah tu ke tepi pintu & berangkut berbaldi air ke beranda untuk mencuci.. aduyaaii letihnya ibu, syg... 
 
Walaupun adek terberak atas seluar & sofa ibu, terkencing atas tilam 3, 4 kali dan ibu terpaksa mencuci sume benda seorang diri & ibu sgt kepenatan tp ibu xmarah pun kat adek, ibu tetap syg anak ibu, tidak sedikit pun timbul perasaan marah atau tidak senang pada adek, sebab ibu syg anak ibu. Walau ape pun terpaksa ibu lalui, semuanya ibu lakukan dgn hati yg redha. Moga bile ibu sudah tua dan xberdaya nnt, ibu harap anak ibu juga mampu menjaga ibu seperti setianya ibu menjaga anak2 ibu dgn sabar. Memandikan dan membersihkan ibu bile ibu sudah tidak punye kekuatan utk melakukan segala benda sendiri lg. Mudah2n anak ibu jadi anak2 yg sabar & berakhlak mulia. Itulah harapan seorang ibu.
 
Selamat mlm syg. Ibu sgt sayang kamu kerana kamu adalah nadi kehidupanku, matahari yg memberi sinar sebuah harapan utkku...

















Tiada ulasan:

Catat Ulasan