Selasa, 21 Ogos 2012

Sambutan Aidulfitri 2012


Alhamdulillah aku telah selamat kembali ke rumah semula di Kajang setelah hampir seminggu berada di kampung, Pada hari Khamis 16 August 2012 haritu aku telah membuat keputusan untuk balik beraya di kampung halaman aku di Dungun, walaupun pada peringkat awalnya aku agak berbelah bahagi samada nk balik or nk stay kt umah di Kajang shj. Aleh2 aku dgn sebulat hati membuat keputusan utk konvoi bersama Opah balik ke Kampung. Kate org klu xbalik xkene plak nnt, dah sume pakcik2 sibuk suh aku balik... Kang klu buat degil ade org kate kite sombong plak, hmm.. adat hidup bermasyarakat, akhirnya aku balikla jugak, walaupun dgn serba kesulitan... Alhamdulillah sume urusan sepanjang perjalanan di permudahkan Allah. Cume adek terberak atas sofa mase aku sibuk mengemas barang haritu.. hmm agak keletihan bile sume benda nk kene uruskan sendiri...


Iftar di rumah Ayah Su pada 28 Ramadhan, Ayah Su ni mmg suke jamu org kampung makan, sama cam arwah tok ki aku dulu, suke sgt buat mkn2 jemput sekampung...
I Like, coz sgt meriah.. :)


Bukan main khusyuk Tok Ki Abi membaca Doa...
 
 
Makanan belah pompuan, yummy makanan kampung yg sedaaapp


Ayam goreng berempah & juga bubur Lambuk.. makan hingga menjilat kaki :)


Resepi turun temuruh ayam goreng kunyit garing

 
Ikan panggang pun ado, yg sebelah tu kuih Terengganu yg glamour
org panggil "Nekbak" duk KL mmg xjumpe.. klu ade pun xsesedap yg
T'Ganu punye.. :)
 
 

Entry mlm ni aku nk citer pasal duit raye je sebenarnya, hehehe BB Nuha dapat banyak duit raye total sume duit raye adek adalah RM 275.00 nnt ibu masukkan dlm Tabung Haji k. banyak juge rezeki adek kt kampung tu.. :) itu baru kt kampung aku, klu merayap ke rumah sanak saudara yg kt Kuala Terengganu agak2 blh membuat pungutan lebey banyak kot.. ehehe teruk betoii, ibu plak yg excited lebey, anak-nye cool aje...


 

Abi belum kasi lg duit raye utk BB, nnt adek mintak ngan abi, mintak banyak2... :) so kesimpulan balik beraya di kampung tahun ni agak menarik part membuat pungutan duit raya utk adek ehehe.. aktiviti Melawat ke rumah sanak saudara xde sgt pun, maklumlah kemampuan agak terbatas di tambah lg keadaan lalulintas Dungun to Kuala Terengganu dah mcm Kay El time weekdays.. jam sakan, sume org berebut nk beraya.. so aku amik keputusan utk lepak di rumah saje, tunggu sedara mara yg nk dtg umah, mane yg dekat2 tu sempatla aku berziarah, kepada yg jauh2 tu mintak maaf la yea, InsyaAllah tahun depan jike di beri kesihatan & di panjang-kan umor utk menyambut Aidilfitri lg... :)

Td petang aku baru sampai rumah pada jam 6 pm, lalulintas agak selesa, xde jam teruk sgt, mungkin warga kota belum balik lg kot.. lepas angkat sume beg & segala makanan yg dibekalkan td, aku lepak sekejap, sgt keletihan mengangkut sume benda naik ke rumah, adeehh banyak betul bekalan aku, sume benda nk di bekalkan, dari ketupat, serunding, tapai, tempoyak, lepuk durian, dodol, limau nipis and ape entah lg.. sarat kete aku, siap air tapai tu bersepai dlm kete.. aduyaaaiiii... x-amik xkene.. even aku mmg xbape suke angkut makanan berair dlm kete, tp yerlaa.. org kasi xkan nk tolak, lg2 da siap bungkus segala, hmm apepun Thanks to makcik2 & pakcik2 yg sentiasa amik berat pasal aku.. Im really appreciate it.. thanks a lot.. May Allah Bless U oll :)

Actually aku da siap2 landing da pun ni, mate da nk tertutup pun.. ok laa gudnite kengkawan.. salam aidulfitri ... :)









Tiada ulasan:

Catat Ulasan