Sabtu, 25 Ogos 2012

Aku Berangan Nak Baby Boy :)



Huhuhu.. entah ape angin aku sejak 2 menjak ni, masa balik kampung  haritu jumpe sedara mara terdekat sebelah Family aku ramai betoii yg preggy, amboi2 diorang ni productive betoiii.. ehehe.. tengok telatah budak2 kecik beraya & pakai baju raye mcm2 ragam, sgt seronok.. tetiba dlm hati terdetik, seronoknye klu aku ade BB boy plak kan, mesti comel, jalan terkedek2.. olo2.. bucuk2.. muahahaha..

 
 
Nnt klu dah ade adik, BB Nuha xleh nk manje2 lg tau, xboleh panggil adek lg laa, ibu kene paggil kakak plak ehehe.. mamai.. kuat berangan kan aku ni, xhabis2 dengan tabiat suke mengelamun & kuat berimaginasi entah ape2, lg2 klu duk sesorang, mcm2la aku berangan, ala2 cite Cartoon Monkey Magic tu.. tp xde yg mengarut2 ok.. isk malu la nk sembang lelebih tang benda2 mengarut ni, xpasal2 jd otak kuning sat g huhuhu..

 
 
Berbalik pada angan2 aku utk ade BB boy tu rentetan drpd melihat anak2 my cousin yg dtg beraya kt umah aritu, Olo comel sungguh, yg sulong form 3 & 2nd form 1 dia hantar ke Maahad di Indonesia Jawa tengah . Sgt comel budak tu, nampak ciri2 remaja beriman je, no wonderla coz my cousin tu pun dulu graduan Al-Azhar, skrg ni tgh buat PHD kt UM dlm bidang Usul Fiqh.. Sume anak2 dia cute je, Da besar nnt mesti ramai peminat ni.. comel + cute + beriman gitu.. klu nk jadi menantu aunty pun ok.. ehehhe.. actualy aku dah berniat dr dulu2 lg, klu aku ade anak lelaki, aku nk hantarkan mereka ke sekolah Maahad, samada di Indonesia or Middle east mcm Madinah or Mekah, sgt xsabar nk tengok anak lelaki aku mengimamkan Jemaah & juga menyampaikan peringatan agama kepada manusia ala2 ustaz Zahazan, Nik Aziz, Sheikh Nuruddin etc.. 
 
 
Al-Fadhil al-Walid Tuan Guru Syeikh Muhammad Nuruddin Marbu al-Banjari
al-Makki digelar "AZHARUS TSANI"
 
Masa bulan Ramadhan haritu aku sgt suke menonton rancangan di TV al-Hijrah yg kul 5 tu, Ihya Ramadhan, penyampainya Ustaz Sheikh Muhammad Nuruddin tu.. uh aku mmg gile fanatik kt ustaz ni, pernah aku ckp kt cik (Opah) klu Sheikh Nuruddin ni ade cucu lelaki, nk aje aku amik jd menantu.. huhu cam pelik je bunyi tu kan, Makcik aku siap gelakkan aku lg, katenya kepala aku xbetol.. ehehe ade plak ckp aku xbetol, apela cik ni.. itu harapan aku utk anak2 aku, bagus ape.. ala2 Siti Khadijah meminang Rasulullah, insan2 yg baik dan tinggi ilmu agama ni payah nk jumpe, 1 dlm 10k belum tentu jumpe sorang.. 


Doa Nabi Zakaria utk Mendapatkan Zuriat yg baik
 
"Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik; sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do'a permohonan".  (Ali-Imran : 38)

Apepun aku slalu berdoa moga keturunan-ku nnt bertemu dgn sesorang yg tinggi ilmu agamanya, tidak mengapalah klu kurang sedikit harta-nya pun asalkan tinggi ilmu agamanya dan baik pengetahuan Al-quran-nye. Sejak dr zaman sekolah Menengah lg, aku mmg suke lelaki yg berketayap putih, nampak beriman je (pada akula ehehe) terus jatuh hati .. ahaha teruk betoi, tp dlm hati jelaa, xde plak aku g terjah kawan tu.. mmg xpernah berlaku perkara2 camtu, simpan dlm hati jelaa.. :) 

Bercerita tentang kesinambungan Zuriat ni, aku pernah terbaca dlm satu kitab masa dulu2 tp dah lupe samada hadith atau kata2 para hukuma' katanye "klu kamu ingin mendidik anak2mu didiklah dia 100 tahun sebelum lahirnya dia ke dunia..." Ape yg dpt aku faham dari kata2 ini, klu kite inginkan zuriat yg baik, kite harus mulakan sejak dari mencari jodoh lg, melihat susur galur keturunan yg ingin kite kahwini, adakah dr keturunan para kekasih Allah atau penentang agama.. wallahualam
 
Moga Allah mengkabulkan harapanku untuk menyambung kesinambungan zuriat yg menjadi penyebar agama Islam di muka bumi ini.. ameeen ya Rab.. :)
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan