Rabu, 20 November 2013

DIY :: Deko Bilik Baby Gilz

 
Dekorasi yang simple untuk bedroom my baby girlz Nuha Safiya... Barang2 tersebut kitorang beli di IKEA. Kos rak buku, lampu meja, kerusi, meja study, mainan kayu serta set cadar pink adalah dalam lingkungan +- RM1100 shj.


Warna pink ni mmg dah siap cat dari awal. Cat yang digunakan adalah Dulux. Tukang cat kitorang upah Indon.
 

 
Buku2 kt rak tu kebanyakannya adalah buku2 aku. Sementara Rak buku masih dalam proses maka terpaksalah aku tumpang kt bilik my baby ni.
 
 

Bukan main seronok dia dapat main kt bilik dia. Kalau dia nk main2 or menulis makan dia akan masuk ke bilik dia ni & mula menconteng. Buku conteng & pensel mmg aku dah sediakan untuk dia. Mmg dari kecik aku dah ajar dia untuk conteng atas buku dia shj. Klu dia conteng kt dinding mmg tangan dia kene upah jentik. So sekarang ni dah Nampak disiplin skit. dah xde nk menconteng kt dinding dah.


 Bile dah siap main2 pandai je dia tolakkan balik kerusi dia tu ke bawah meja. Good girlz.

 
Antara buku2 adik yang masih berada dalam plastic. Nnt dah pandai bace baru boleh buke plastic. skrg ni buat perhiasan ajela kt atas rak tu ya.

 
Yang ni adalah koleksi buku2 aku, banyak lagi dalam kotak kt bilik bawah tu, Nnt dah siap rak buku tu bolehla di susun mengikut jenis bahan bacaan. Moga memberi manfaat kepada semua.

 
Album zaman mula2 kawin.. ehehe.. masa berkemas kotak2 tetiba terjumpa album ni.. Nnt anak2 dah besar boleh bace stori mori ibu pasal Abi adik kt dlm album tu yea...  macam2 cerita ade... apepun Ibu Love Abi for eternal.. gaduh skali skali tu beselah kan.. adat berumah tangga, tp gaduh kejap2 dah le yea... :))

 
Ni lagi buku aku, ada yg belum di bace pun ada... time beli bukan main, bile entah nk bace.. huhuhu xpela nnt ada masa boleh bace. Yang penting ada dlm koleksi.
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan