Isnin, 11 November 2013

Hantu BokBong !

Bile terdengar perkataan tu mmg lawak giler, terus aku tergelak besar. Ya Allah lama sungguh xdengar usikan seperti tu. Masa aku kecik2 dulu perkataan tulah yang sering di gunakan oleh my late Ummi utk takut2kan kitorang yg nakal or xnak tidor bile tengah2 malam. Mmg confirm gile seram tu.
 
"Hah hantu Bokbong ade tu !!" terus terdiam and duduk rapat2. hahaha... Entah macamne rupe hantu bokbong tu pun aku xtau. Tapi klu di Terengganu or even Kelantan & Pahang aku rasa perkataan tu mmg familiar kot. Tp mungkin untuk generasi 90an dan ke bawah. Beselah budak2 moden zaman skrg mana tau sgt penggunaan bahasa bombastic org lama. Tp bile sesekali mengenangkan-nya ia mmg kelakar habis & begitu klasik. Pantai Timur mmg unik... :)
 
Teringat plak zaman kanak2 aku yg sungguh seram & menakutkan. Sampai skrg pun aku masih xberani nk tidur sesorang kt my hometown @ Dungun tu. Walaupun hutan2 sume dah terang benderang & banyak rumah2 telah di bina kt kampong tu tp perasaan seram & takut tu masih ada. Mungkin kesan daripada zaman kanak2 aku yg selalu di momok-kan dengan cerita2 seram oleh my parent, grandmom & grandfather. hehehe... Sambil duk stori-mori pasal ni, aku masih sempat tersenyum sendiri... cepat betul masa berlalu kan.. Hmm Life is so short .. !
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan