Ahad, 4 Mac 2012

SOGO Mega Sale !!

SOGO ni mmg tempat sale agaknye, dr aku kecik2 lg makcik aku slalu aje ajak kitorang ( arwah Ummi & aku) shopping kt SOGO bile my family dtg KL. balik2 g SOGO, Hmmm SOGO-SOGO-SOGO. xde tempat lain agaknye, tp itulah bile aku dah sambung blajar kt UiTM Shah Alam aku plak gile g SOGO.. ahahaha lawak tol laa.. sampai skrg pun shopping kt SOGO padahal dulu bukan main angin je aku bile arwah ummi ajak g SOGO...

SOGO ni slalu buat sale, mcm2 sale, ade2 aje yg nk di Sale sakan.. kekadang aku pelik gak, betoii ke SOGO ni..?? entah2 jual barang Thailand or yg Golok punye dia angkut bundle pastu buat sale besar2n declare Ori punye.. klu mak cik aku and arwah umi suke sngt bli handbag kt SOGO ni, sampai gile2 la bli handbag kt SOGO. xfaham tol aku, aku mmg xminat bli handbag ni, xmasuk list huhuhu klu aku bli pun bukan aku rajin sngt nk angkut situ sini, mesti aku tinggal dlm kete ke, tinggal dlm laci opis ke, aleh2 aku cume bawak purse aku je, lg rajin aku cume bawak duit yg aku selitkan dlm purse kecik. gile rajin aku ni..  :))

Hari ni aku shopping sakan kt SOGO, plan asalnye nk g beli sehelai seluar + sehelai baju + sandle je. duit da bajet siap2 xnk shop lebey dr $200. skali sa sampai SOGO tgk ade VOIR Spring Mega Hot Sale kt tgh2 foyer tu.. aku mule2 just usha2 je. sambil tengok harga n belek2la sehelai dua, dlm minda da set xnk boros, No.. No.. Boros lg coz February yg lalu duit da kuar cam air paip bocor.. kuar n kuar n kuar sampai duit simpanan yg xsepatutnye di usik pun da dipakai. So this month kene catu skit mood beli belah menggile ni, sejak2 ade BB  ni nampak je baju BB girlz yg cantek beli, nampak je cantek tarik masuk bakul.. aduyaaii parah2.. peel yg x bagus utk kesihatan ni..

Berbalik kepada cite aku nk beli baju td, hmm belek punye belek xsedar yg kt tangan aku ni dah teramik lebey dr 8 helai baju & 3 helai seluar, padanla rase berat semacam je, rupenye dah dekat sedozen aku angkat. mamai.. my hubby pegang BB Nuha, sian dia kene jadi BB sitter kuikuiui.. ala skali skala bukan-nye slalu pun. harap sabola melayan kerenah anakanda Nuha & menunggu aku beratur utk ke fitting room ye. Panjang berjela org beratur, dah cam nk bli tiket wayang Transformer plak adeehh sabo ajela, ape2 pun nk kene try jugak baju2 ni xleh main rembat aje, nnt ade yg xselesa, xkene situ sini, membazir plak beli2 pastu x-pakai, Lepas lebey 45 minit beratur dptla aku masuk ke fitting room, lepas siap try sume aku rs cam nk amik 6 helai baju & 3 helai seluar. hah tu dia, td mase kt umah da set da tu, Call hubby mintak dia dtg kt kaunter bayaran, hohoho bukan nk suh dia bayarkan ye, tp nk amik my handbag yg dia pegang. kan aku da ckp, aku ni mmg loghat nk angkut handbag situ sini, Rimas + Berat.. aahh mmg xsuke la bawak benda2 berat ni. jap buat kire2 dulu kt bahagian tepi ehehehe.. kire punye kire dah $450++ adeehh banyak la plak, xmasuk kasut ke ape lg ni. isk xboleh ni camni, lari bajet banyak sngt ni.. pk punye pk aku buang sehelai seluar & sehelai baju.. so aku cume amik 5 helai baju & 2 helai suar je, total sume spending aku kt SOGO $356.00 apekan daye.. :)) my hubby buat muke tension je coz lama sgt kot tunggu aku duk memilih baju, lg2 BB Nuha da mule menyanyi coz dia da Popoo.. huhu sian adik lama sngt tunggu Ibu yea.. jap g kite shop mainan adik plak yea itu pun klu ade yg murah2 la, ehehe..

Naik kt tingkat atas plak ade sale utk barang2 BB.. baju pun murah2.. oh sukenye aku dpt beli baju yg cantik2 tp murah2.. rs cam jimat gile ehehe suke2.. tp aku jela yg gile2 duk pilih baju BB yg dilambak2 kt situ, my hubby duk tercegat je kt luar, aahh xkisah laa dia x-masuk pun, payah gak dgn BB Nuha & her stroller lg, nnt sesak2 adik pening plak, nnt muntah2 lg syg ibu, so better la dia duk kt luar tu 2 beranak..

Habis puas pilih dpt la 6 pasang baju BB yg kire ok2 jugakla comey2 and harga sume bawah $15, ade yg $6 je ehehe gile murah. tgh2 duk pusing2 tu kepala aku pun berpusing skali, agak2nye aku beli baju adik banyak2 ni nk buat ape ye, nnt adik da besar nk beli lg, baju yg dah beli last 2 month pun adik belum pakai, ade je tergantung dlm almari BB dia tu. aahh cam membazir la plak, sale ni setiap bulan ade, ni shopping mcm 10 tahun xnk beli baju, nnt ade sale lg kt memana aku beli lg. puas pk aku g letak balik baju BB 4 helai amik 2 helai je yg $6 + mainan BB utk gantung2 kt stroller & katil adik. total spending utk adik hari ni $52 je. hmm okla xnk shopping2 lg da nk balik da, nnt my opismate nk dtg rumah plak, janji ngan dia ptg td , tp aku postpone lepas isya' coz takut xsempat sampai umah kesian plak dia dtg aku xde nnt. so total perbelanjaan aku harini utk baju aku + BB Nuha = $400++  itu belum masuk makan2, fuel, parking n jajan. kire2 $500 da terbang dr acc. CIMB.

Ape2pun aku sgt heppy dpt shopping besar2n utk diri aku hari ni, slalu aku sikit punyer berjimat, nk simpan duit utk beli barang2 lain, esok ingt nk g cari sandle plak, coz td xsempat nk beli da lewat sgt terpakse balik umah dulu.. so sambung esok plak, tgh2 duk merapu dlm blog ni aku da pk nk spending kt Jusco IOI Mall la besok... ehehe shopping adalah terapi jiwa.. klu aku serabut sgt slalunye aku suke g shopping ape2 yg aku suke nk beli @ that time, klu mood nk beli H/p aku belila H/p, klu mood nk beli peralatan DSLR aku gile2 shop DSLR punyer accessories. Gile berbelanja jugak aku ni rupenye, ahahaha.. tetibe terasa diri aku ni cam cite Confession of A Shopaholic. tp aku xdela sampai gile berhutang sampai kene jual balik plak.. ahahaha..

Keras plak bijik mate aku ni, sume org da lena, tinggal aku je xlelap2 lg dr td.. hmm dah dekat kul 3 pagi ni, esok nk g Jog kt Taman Tasek Cempaka lg, nk kene bangun awal ni.. nnt ade aku lelap sampai jam 10. ohh tidak esok banyak benda nk kene buat, yg paling penting beli sandle baru, isnin da masuk kerje.. aarrgghhh Malasnye nk masuk kerje balik setelah hampir 3 bulan bercuti lenggang kangkung kt umah... better aku tido skrg, nnt dah terbiasa bangun lewat ade aku mamai nk bangun awal pg, nk kene siap2 BB Nuha lg nk hantar dia ke Putrajaya lg and than patah balik ke Bandar Tun Razak.. aduss traffic jam kepala aku sat g haru biru.. wawawawa....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan