Selasa, 6 Mac 2012

Masuk Kerje !!!!

Dah 2 hari aku masuk kerje, walaupun dlm ati ni rase tersangatla berat nk tinggalkan BB Nuha kt umah, tp nk buat camne da komitmen kerje mendesak, klu ikutkan ati aku ni mmg aku malas nk g kerje lg seronok duk umah jage adik, main2 ngan adik.. hmm xbestnye rase nk g kerje.. aarrgghh mls-nye

This week BB Nuha tinggal kt umah ngan abi, coz my hubby amik cuti seminggu utk jage BB, next week BB da nk kene tinggalkan dgn Opah kt Putrajaya, skrg xdela rs berat sngt nk g kerje coz my hubby ade so xperlu nk antar adik ke Putrajaya, nnt bile my hubby da balik Penang mamai la jugak nampaknye nk kene g hantar n amik BB.. bile la my hubby dpt transfer ke KL ni, atleast klu dia kerje kt sini xdela rase berat sngt aku nk handle sume perkara sesorang kt sini.. :(

Harini aku cabut awal skit, kul 4.45 aku da siap2 kemas barang, tengok kiri tgk kanan ape lg cabutla huhuhu, actually aku bukannye mls nk buat kerje ke ape tp serabut kepala, tgk BB Nuha yg duk meragam dr tgh hari td, walaupun aku duk opis tp aku dpt monitor BB Nuha melalui CCTV skype. so setiap saat aku dpt view my BB yg di jaga oleh my lovely hubby kt umah tu.. ehehehe lawak betoi-la, ade ke Abi pasang U-tube bile adik nangis, ala2 nk suh adik tgk U-tube latu, xde maknenye BB nk layan U-tube tu, dia da rimas yg amat tu, mogenye kul 3 ptg baru BB Nuha mandi pagi, sian anak Ibu, mesti da gatal2 montot syg Ibu ni, Isk Abi ni mmg laa.. :))

Esok pg aku kene gerak awal skit dr umah, kul 9.30 da nk kene sampai kt PJ umah my manager, esok kitorang kene site visit tanah di Ijok Kuala Selangor. so seharian mmg xmasuk opis la agaknye, harap2nye xdela sampai ke ptg duk kt Ijok tu..

Nekad aku kali ni adalah utk bekerja dgn lebey teratur & berdisplin, klu sebelum ni aku slalu je cabut awal dr opis & dtg opis pun lewat, sepatutnye masuk opis kul 8.30 tp dekat kul 9.30 baru aku sampai huhuhu isk2 teruk betol, mentang2 boss baik main suke ati aku je, tp kali ni aku da pasang niat dlm ati utk lebey fokus dlm kerje, aku mesti lebey berdisiplin dan amanah, nnt xberkat plak duit yg aku dapat.. hmm nauzubillah.. FOKUS.. FOKUS.. FOKUS.. Be Mature & Profesional ok.. !! 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan