Khamis, 1 Mac 2012

Abu Jahal Alaf 21 Yg di Puja2

Jam da menunjukkan kul 1 pagi, tp mate aku masih keras utk lelap, Bb Nuha kul 11.45 td da tido, cume kekadang je dia tersentak n menangis, mengigau ape entah anak Ibu ni, asyik menangis je, kekadang ketawa terbahak2 cam BB da besar plak. adik2.. lawak betol, ketawa sesorang je aku ni melihat gelagat anak kecil yg baru 47 hari berada di Alam dunia. Masih panjang lg kehidupan-Mu wahai anak kesygn Ibu, Moga jln2 yg kau lalui adalah jln2 Ulama' & para Tabi'in. Jgn sesekali hatimu tercuit dek keseronokan & kesenangan dunia semata-mata sehingga kau menggadaikan maruah agamamu. sesungguhnya dunia ini xlain hanyalah seperti Hama yg tiada nilainya di sisi Allah SWT oleh itu jgnlah sekali-kali engkau dilalaikan oleh-nya. Berpada-padalah dlm hidup. berpeganglah kepada ajaran agama & ingatlah bahawa Allah sentiasa melihat & tidak lupe terhadap ape jua yg engkau lakukan. Mudah2n engkau menjadi manusia yg Beragama & Berakhlak Mulia anakku.

Siang td aku ade terbace mengenai Video yg tersebar mengenai Komen bekas PM mengenai Hukum Hudud, walaupun ade yg kate dia da nyanyuk tp itu bukan alasan utk dia mengeluarkan statement entah ape2 pasal Agama Islam yg Mulia lg suci ni, panas tol telinga aku bile mendengar video tu.. terkujat aku seketika, ape kejadahkah jawapan manusia durjana ni.. Giler ke ape, or dah dirasuk Setan agaknye, kot ye pun nk berpolitik jgn la memperlekehkan hukum agama sesuka hati, klu Jahil jgn berani mengulas tentang Hukum-Hakam.

Bile di fikir2kn balik, utk manusia yg xde sempadan otak cam dia tu, aku xrase dia heran pun, ade dia kesah nk kate pe pasal al-Quran, pada dia al-Quran tu x-ubah mcm buku2 bacaan yg bersepah dlm bilik bacaan dia agaknye, Cisssss Haram Jadah punye manusia, Xsedar ke kau tentang ape yg kau ucapkan, tentang Hukum ciptaan sape yg kau hina dgn lidah busuk ko tu..??? Sedangkan lidah ko tu pun DIA yg menciptakanya malahan diri & jiwa ko yg kotor lagi hina itupun milik DIA...

‎Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Dia menghidupkan kamu; setelah itu Dia mematikan kamu, kemudian Dia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat kelak); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan).
{Al-Baqarah : 28}

Mane perginye Mufti2 Negara yg berjubah hitam ala2 Kumpulan Gagak Hitam..? yg selama ni bukan main lantang memberi komen di TV & Radio, Serban bukan main besar, awatnye diam membatu tentang kenyataan manusia yg secara terang2n menghina & menafikan hukum yg Maha Esa,  BODOH + CELAKA semua manusia yg mempunyai kuasa utk berkata2 & hak utk menasihatkan pemimpin negara tp diam ketakutan pada manusia tua yg xlama lg nk mampuih tu..  baik xpayah jadi penasihat agama laa, ko bubarkan aje, buat penasihat Jews ke ape lg bagus..

Di sini aku postkan Video yg di maksudkan -


Abu Jahal Alaf 21 & Dajal di Nusantara

Jawapan kepada persoalan Dajal Tua yg xtau mengaji ni ade di bawah, sile rujuk n bukak mate luas2, klu xfaham2 lg boleh hantuk kepala ko kt dinding kasi berkecai sebelum ko di humbankan ke Neraka paling bawah bersama- Abu Jahal, Hamman & Firaun.

Surah Al-Maidah ayat 38
"Dan orang lelaki yang mencuri dan orang perempuan yang mencuri maka (hukumnya) potonglah tangan mereka sebagai satu balasan dengan sebab apa yang mereka telah usahakan, (juga sebagai) suatu hukuman pencegah dari Allah dan (ingatlah) Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana"

Sekian Utk Mlm ni, aku nk tido dulu nnt BB nangis nk susu plak kul 3 n 4 pagi.. jumpe lg next entry... As - Salam