Ahad, 23 September 2012

MKH : Buyer Get Buyer Commission


Last 2 week my Aunti (Opah BB Nuha) ade booking rumah di Pelangi Semenyih 2, mulenya dia mmg berminat dgn Hillpark. Skali mase nk booking last month sume da sold out yg tinggal cume unit tepi, end lot yg xde tanah. Developer price after discount + rebet : 408k, amik kaw.. 20 x 70 je pun.. huh gile mahal. Adeh property oh property.
 
 
 
Show Unit ni hanyalah 20x70 je, nnt klu aku site visit PS2 ni, aku amik the actual unit yg 22x75. :)
 
Pendek-kan cite aku ajak opah utk view unit di Pelangi Semenyih 2, mulenye dia mmg xberminat langsung nk beli umah di Semenyih, jauh katenye. Tp lepas aku dah story-mory kt dia pasal future development kt area situ, barulah dia mule buke mata skit. Semenyih skrg dah maju, bukan mcm 10 tahun lepas. dah banyak pembangunan naik kt situ. Boleh bayangkan rumah new launching di Beranang sana boleh sold out. size 20 x 60 tu starting price MYR 288,000.. huh terkezuutt den. So why not amik rumah kt PS2 ni lg dekat dgn Kajang & Semenyih Town. After view unit maka dia pun bersetujulah untuk Book secepat mungkin unit di PS2 tu. Developer price after rebet + Bumi discount 382k, build up 1923sf besar tanah 22 x 75. Hmm mmg puas ati. aku pun mcm berminat tengok umah di PS2 ni, jalan masuk pun cantik je, xde berserabut nk tempoh pelbagai rintangan sebelum sampai ke rumah. so nice.. I like.. hehehee.. cume yg xbest-nye agak jam.. huh yg tu mmg aku x-minat.  
 
Last week Opah dah letak booking 3k, pastu siap g collect I-pod lg. ehehe best2.. rumah ni diorang beli cash. Haritu my uncle jual rumah dia kt Taman Manjalara Kepong. Lokasi mmg best sebelah je dgn Desa-Park city.. huhuhu tp itula rumah lama + kecik. 18 x 55. Dia punye jiran2 pun almost Chinese, itu yg diorang jual tu. Harga beli last 20 yrs 45k. NOW dia jual 350k .. huhuhuhu pakcik kayo... Very Good Investment. :) Itu yg dia sibuk nk cari umah, maklumla 2016 nnt my uncle da retired. Buat masa skrg dia stay di Precint 11 putrajaya, kuaters punye. Katanye even rumah PS2 siap pertengahan 2013, tp diorang xnk move lg. Akan stay kt kuaters dulu sampai pencen. So rumah tu macam persinggahan weekend jelaa.. Siap da plan nk buat itu ini.. huhuhu.. xpela ade duit sume boleh buat. mcm den ni mana nk cekau duit manyak2.. Insya'Allah da tua2 nnt okla skit agaknye. Ehehehe berangan jela ko labu... :)
 
Eh terlupe nk cite pasal komisyen daripada MKH kan. So after My Uncle da sign S&P last week maka aku pun g la submit aku punye S&P & document2 lain yg dikehendaki, sikit punye payah nk claim duit cek oiii.. bulan 7 aritu diorang ckp buyer get buyer di Semenyih 2 ialah 2k tub..tub.. skrg da reduce kepada 1k plak.. adeehh mcm2laa.. kuat putar belit la diorang ni, dan..dan tu surat pekeliling kuar turunkan komisyen.. hmm lantakla.. 1k pun 1k laa.. InsyaAllah bulan 10 nnt dapatla kot. Dah bagitau my Aunty once dah dpt nnt aku nk kasi kt dia 50%.. ehehe yerlaa amik ati org tua. Lagipun dia jugak yg slalu bersusah payah membantu aku, jaga my BB Nuha dgn penuh kasih syg, Tumpang makan minum umah dia time balik opis.. ehehe.. aku mmg dah anggap My Aunty tu macam my late mom. I Love her so much... :)
 
Mood bulan ni sgt happy coz sgt murah rezeki, thank God. :)
 
 
 
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan