Ahad, 16 September 2012

Bile Rumah Hampir Siap, Aku Pening Kepala !


Insya'Allah awal tahun hadapan aku dah boleh dapat kunci untuk rumah baru. Wah sesuatu yg mmg mengujakan dapat kunci rumah baru. Tapiiiiiiii...... hah tu dia sikit punye panjang tu, boleh demam aku memikirkan untuk masuk rumah baru awal tahun ni. Adeeeh mamai2. Hari-hari aku duk pk camne nk masuk umah baru ni nnt. Aku confirm xnk pindah rumah klu hubby aku stll kerje di Penang sane. Gile ape aku nk stay ngan my baby Nuha kt umah tu. Huh kasi upah 1k sebulan pun aku xnk...Arrgghh serabutla nk pk camni..
 
Perkara lain yg bermain tentang umah baru ni ialah barang2 yg nk kene isi dlm rumah. Nak renovate jugak ke rumah nnt..?? kire2 pun banyak jugak nk pakai duit ni.. busuk2 pun habbis jugak 15k. Uh.. boleh tahan jugak duit kuar cam air nnt. Kolam tangkungan da xbape nk berisi air ni.. boleh kering kontang sat g.. wawaawawa...
 
Awal November nnt aku ke China, Banyak duit pakai g jln2 cek oiii.. aduss mg xkene toila planning aku kali ni. Haru biru jadinye. Sape suruh xpk awal2 sebelum plan nk jalan2.. padan muke sendiri jugak. :(
 
Klu aku xpindah nampak gayenye aku nk kene bayar 2 buah rumah setiap bulan. Bengkak kepala jugak tu.. RM2300++ spending utk bayar rumah shj. aiisshh mmg X sepatutnye berlaku camni, banyak pembaziran klu camtu. Uh mamai2.. malas nk pk banyak, blh demam kure aku jadinye. Perkara paling aku xsuke dlm hidup aku ialah duduk rumah besar2 sesorang. Mmg sakit hati + x-aman rasenye. Dari kecik sampai dah ade anak 1 ni, perasaan takut yg melampau sering menghantui kepala otak aku ni.. aduyaaii payah nk ubat camni. Klu mase arwah umi ade dulu, aku mmg slalu ketuk pintu bilik my parent. Tujuan-nye adalah nk tumpang tido bilik my parent. takutt seee tido sesorang, asyik mimpi ngeri je memanjang. Sering kene angin kush-kush ngan my abi.. huhuhu xkisahla, abi nk marah ke, nk kate ape pun, yg penting aku mmg xleh nk lelap mata sampai subuh klu tido sesorang.. ape punye penyakit pun xtau laaa....
 
Harap2nye adela jalan penyelesaian kepada segala masalah aku ni. dalam kepala aku ni macam2 yg aku nk buat tp satu pun xde well planning. Dah macam tongkang pecah kepala aku ni. Xpelaa think carefully ok.. just wait & See ape yg akan berlaku bile umah da siap nnt.
 
Rumah Baru.. Oh Rumah Baru... Kepala aku da haru biru... !!
 
 
 
 
 
 

3 ulasan:

  1. Salam..nak tanya pasal hillpark phase 2 ni..agak2 bila rumah ni siap..meaning dpt CF and kunci langsung terus boleh masuk?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam, Klu ikutkan keadaan rumah mmg dah final touch up pun, cume tunggu dapat CF je. Paling lambat pun Jan 2013 dah serah kunci Insya'Allah. Syazwan blok berapa..?

      Padam
    2. wahh...saya blok A24 :) selamat berjiran!! kalau ade update nanti bitau la ek :D

      Padam