Selasa, 4 September 2012

Jgn Jadi Bodoh Sombong !!


Hari ni dan semalam adalah seperti hari2 biasa, seminggu dua ni sibuk melayan karenah anakanda yg sudah semakin membesar dn semakin aktif yg amat. walaupun kepenatan melayan si kecil tp sgt seronok melihat telatah dia yg macam2.. ehehe adik2.. walaupun kepala ibu ni sgt serabut & emosi sgt xstabil tp bile jumpe & melayan anak ibu yg sorang ini terasa lapang kepala ibu ni seketika.. Semoga jd manusia yg berbudi bahasa & menghormati hak org lain ye syg. Jgn jadi manusia yg xreti bahasa yea, org tua2 dulu kata, Bile Pandai xmembawa Manfaat, Bile Bodoh Menyusahkan. Pendek kate jgn jadi "Bodoh Sombong" itu pendek yg kate, Panjang belum kate ape2 lg.. :)
 
Kekadang aku pelik dgn sikap manusia yg xreti nk hormat hak org lain, da ramai manusia yg aku jumpe jenis camni. Klu harta benda dia sikit punye berkire tp klu barang org tu buat mcm tok ki dia punye pusaka je. Aiiisshh aku paling bengang bile berhadapan dgn org2 yg mcm ni. Ya Allah jgnla kau hadapkan aku dgn manusia yg sebegini lg dlm hidup aku, kerana aku tersangat No Idea & Blurr + Bengang + Sakit hati + Tension + Xpuas Hati bile harta benda aku diperlakukan ikut suke-suki mak nenek tok ki dia.
 
Aku tersangatlah syg harta benda aku, sebabnye aku tau susahnye untuk aku dapatkan sesuatu yg ingin aku miliki, semua-nya bukan dtg secara percuma, menetes aku kumpul satu-satu, mcm semut nk buat sarang, skali org lain dtg main rembat aje.. amboiii2 banyak cantik, say sorry yea, coz aku belum pk nk bukak pusat kebajikan lg, Insya'Allah klu aku dah boleh selesaikan segala hutang2 bank aku tu mungkin aku blh pk utk amik loan utk bukak welfare plak lepas ni. So doa2kanla supaya aku dimurahkan rezeki yea..
 
Akhir kata utk coretan aku mlm ni, Hormatilah hak org lain sepertimana kamu inginkan org lain menghormati hak & harta benda kamu. Klu kamu tau syg harta benda kamu, org lain pun begitu.. sekian & selamat mlm...