Selasa, 18 September 2012

Breakfast with My Baby @ Kedai Mamak Putrajaya

 
Eh kasyeh ibu da bangun..!!! Once aku siap mandi & kuar dari toilet, tengok dia dah mule merangkak turun dari tilam dgn muke mamai bangun tido, pusing kiri pusing kanan, tengok aku xde agaknye, itu yg dia turun, buat misi mencari tu.. ehehe adek2... Bile adek bangun je dr tido Ibu mesti akan ckp "Assalamualaikum syg ibu, Selamat pagi kasyeh ibu, Sobahan Nur tecit ibu, Good mornink Manja ibu... sambil aku mencium2 pipi dia sampai baby naik rimas.. :)) Ibu Sangat suke bau adek masa bangun tido. Ala2 masyam2 susu basi gitu.. ehehehe
 
Slalu sebelum my baby bangun aku mesti brekfast dulu. Simple je, 2 biji Telur separuh masak & kicap + Instant White Coffee + 3-4 keping Roti. Hmm mmg sedap boleh cube di rumah ye nnt .. :) Tp pagi ni, xsempat nk pakai baju pun dia da tercegat bangun.. hmm malas la plak nk kecoh2 prepared brekfast.
 
 
 
Sape yg tegur adek tu.. ambooii da pandai nk berkawan dgn semua org, asal jumpe je sesiapa yg xpernah dia jumpe, mesti sibuk nk tengok sampai xberkelip. lg org xtegur dia lg tu dia sibuk nk tengok..
adik2 mcm2 tau dia ni.. 


 
Tengok ape tu syg sampai membulat mata tu.. isk adik ni terbeley ramah plak dia, habis sume org nk di sapanye, ala2 mesra alam, klu ibu mmg mls nk tegur2 org yg x-dikenali ni, bukan sombong tp lebey kepada menjaga keselamatan, Nnt da besar2 jadi cam ibu ok. kate arwah Tok Mi "Kite .. org perempuan ni, klu sombong sikit xpe, banyak baik dr xbaik-nye, X-payah nk tersengeh-sengeh xbertempat.." huhuhu.. 


 
 
My baby Nuha bersama Opah & aku di kedai mamak precint 9 Putrajaya di pagi hari. Nama kedai tu restoran Darussalam. Kire glamour gakla kedai maple ni kt Putrajaya, aku makan Mee goreng mamak, Opah makan Tosei & adek makan roti  kaya bakar.. amboiii joli-nya tecit ibu yea.. ehehe..
 
After siap makan cepat2 aku bergegas ke tempat kerja. Pagi ni aku sepatutnya ke PTG KL & juga JUPEM jalan Semarak. Skali aku bukak fail... Ohhh tidakkk, aku tertinggal dokumen & Geran tanah kt opis .. xpasal2 aku terpaksa mengatur langkah menuju ke Opis plak utk amik segala document penting.. aduyaaii camne boleh terlupa nk masukkan  dlm beg aku last Friday ni.. hmm  mamai2.. Selamat Bekerje setelah 3 hari bercuti ..
 
 
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan