Jumaat, 14 Oktober 2016

O R I G I N A L ::::**:::: F A K E


Fake  =  Imitate 

Sorry to say aku tidak berminat dengan segala benda yang palsu. Aku lebih senang dengan sesuatu yang real, aku tak geng dengan imitation item yea. Nanti ade pulak kecam aku, cakap bajet bagus la, dengkila, hati busuk la... whatever.... Itu hak anda untuk bersuara. 

Siang malam duk membanting tulang cari harta once nak shopping or jalan ke mana-mana nak kene fikir apa orang kata ? whatttttt ...?? Grrrrrrr Kegilaan apakah ini ? Am not hipokrit. 

Suatu hari seorang teman menegur aku dengan nada berseloroh ketika melihat aku sedang meng"usha" satu jenama boot & hangbeg yang menjadi kegilaan kaum hawa. "Weeeiii usha handbag mahal nampak, macam orang tahu jek ko beli barang ori !" Paannggg........... terasa macam kene pelempang selepuk kt muka aku ni. 

Ceeiiittt jilaka punya mulut. Aku diam sejenak, walau pada awal-nya rasa nak menjawab "Eh duit aku suka hati aku laa nak beli ape pun, ko sibuk tu apesal" tapi sebelum kata-kata tu terpacul di kotak suara aku, ia terlebih dahulu melalui saraf2 otak yang lebih harmoni. Maka ayat itu telah dipadamkan dan diganti dengan "Aku yang nak pakai, peduli apa orang nak kata, lagipun aku tak beli barang2 FAKE ni weiii" sambil jawab muka pandang tempat lain. Mulut longkang selalunya akan diam bila kita jawab dengan nada yang mendatar tanpa sebarang perasaan. 



(Sekadar gambar hiasan)


Maaf yea, aku memang tak main barang imitate. Kalau aku tak cukup duit nak beli, maka aku akan buat cara tak cukup duit. Tak gila glamour nak melaram barang2 China Or Vietnam pastu nak suh orang fikir ko pakai barang original. Beli barang ori 2nd lagi bermaruah pada aku. Mohon jangan terasa dengan statement pedas aku ni yea. Pernyataan itu hanya aku cakap untuk diri aku sendiri. Lain orang lain cara & pemikiran. Duit sendiri suka hati la nak beli apepun. Cuma yang busuk hati itu sila P main jauh2 yea.

Aku ni bukan kaki handbeg pun. Sepanjang hidup aku ni, beg paling mahal aku pernah beli tak pernah cecah RM400 lagik seingat aku. Tapi kalau Camera DSLR tu dekat 25k jugak aku habiskan. Tu masa zaman tengah gila main DSLR. Ada aku kesah ? Aku rasa aku suka & jika ada lebihan duit maka aku beli la. 

Cuma 2, 3 minggu ni secara tiba-tiba datang mood nak beli boot & handbeg pulak. So aku duk usha la harga item2 yang cantik pada mata aku & paling penting sesuai dengan bajet aku. Aku nak beli ke, aku tak nak beli ke suka hati den la yo. Nanti kalau aku rasa tak berapa nak cukup bajet, aku akan lancarkan kutipan derma kilat kepada sesiapa yang rasa terlebih concern tentang diri aku ni silalah derma barang seribu dua yea.  

Letih weh kalau hidup asyik nak fikir apa orang kata. Manusia zaman sekarang kuat PHD. So hati-hati saja la & paling penting sila jauhkan diri anda dari manusia2 yang sebegini. Sekian.... 






Tiada ulasan:

Catat Ulasan