Jumaat, 14 Oktober 2016

Friday :: Hari Untuk Aku & My Doter Lepak !

Alhamdulillah...



Friday is family time. Sejak awal September yang lalu aku dengan berbesar hati telah mengisytiharkan Jumaat adalah hari rasmi untuk lepak makan dengan my beloved doter Nuha Safiya. Aku dan Nuha je la yang lepak bersama. Hubby buat masa ni belum boleh join kitorang lagik sebab office hubby di KL, lagipun hubby kene sembahyang Jumaat mana sempat nak lepak & jalan2. 

Dengan adanya satu masa yang telah di tetapkan untuk duduk lepak bersama dengan si kecik, aku merasakan hubungan antara aku & si kecik menjadi lebih rapat dan mesra. Kadang2 kitorang jalan2 pusing Mall tanpa apa-apa tujuan pun. Si kecik pun nampak sangat seronok dapat lepak dengan ibu after setengah hari di School, walaupun pening jugak nak layan dia berlari situ sini klu ajak masuk mall. Satu perkataan saja yang sering membuatkan aku hilang rasa ingin bertukar dari ibu normal jadi superMak ialah "Syukur". Syukur sebab ada anak. Boleh tengok dia main lari2, meaning that dia sihat & gembira. Alhamdulillah...  

Masa begitu cepat berlalu. Sehari demi sehari yang datang & pergi seperti tidak terasa. Sedar-sedar usia kita sudah semakin di penghujung & anak sudah menginjak dewasa. Sebelum ia menjadi semakin terlambat, sekurang-kurang-nya ada juga sedikit kenangan yang dilakarkan bersama anak2 ketika mereka masih kecil. Bimbang bila sudah tua nanti diri sendiri akan menyesal. 

Today kitorang lepak kt Pizza Francisco Bandar Baru Bangi. Kebetulan harini hubby cuti coz semalam main hoki so harini hubby cuti kerana demam urat. Dah lama tak training pastu terus masuk game, faham2 ajelaa. Jadinya harini kami sekeluarga lepak lunch tengah hari bersama2, after that hubby ke Masjid Hasanah untuk Solat Jumaat. Sejam lebih jugak kitorang tunggu. Boleh kematu kalau acap kali camni .. :) Apepun ia sangat menyeronok-kan.   



 Lamb Spaghetti, aku nak kasi 3.5 bintang jeklaa. Tak berapa nak kene dengan tekak aku, tapi yang ni hubby punye... 



hah.. Carbonara ni la baru untuk aku & si kecik. Kami share 2 orang, mana nk habis ibu makan sesorang. hihihi on diet :)) 


Demi Masa, sesungguhnya manusia itu dalam kerugian !    

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan