Jumaat, 21 Oktober 2016

Ummi, Saya Sangat Rindu Kamu !


I Miss You Mom, You & I had a lot great memories together. I never thought I'd have to  say goodbye so soon...




Entah kenapa hati terasa sangat rindu kepada arwah ummi yang telah hampir 9 tahun meninggalkan aku sendiri di dunia ini. Telah lama waktu itu berlalu, tapi masih tidak mampu mengubat kerinduan-ku kepada-mu. Banyak perkara yang telah aku lakukan untuk mengisi ruang hatiku yang kosong yang belum terisi semenjak detik pertama arwah menutup mata-nya & membisu tanpa bicara.



Ummi...





Ummi...





Ummi...




"Azah sangat rindu pada ummi....... !!!!!!!!!!!!!!!!
Walaupun semua orang sangat baik, tetapi azah sangat berharap ummi ada...."


Setiap kali terjaga dari tidur di tengah malam, aku sangat mengharapkan telinga-ku dapat menangkap bacaan ayat suci al-quran yang arwah ummi selalu bacakan di tepi katilku. 24 tahun sudah berlalu, terlalu pantas tanpa sempat aku lakukan ape2 untuk arwah ummi. 

"Ya Allah ampuni arwah UmiAbi-ku. Sediakan sebaik-baik tempat untuk mereka ya Allah. Dia-lah hamba-mu yang sentiasa mengajar-ku tentang kebesaran-MU, mendidik-ku supaya sentiasa taat kepada-MU. Rahmati mereka berdua ya Allah. Kasihi mereka Ya Allah seperti mereka mengasihi-ku ketika aku kecil...  :.(   :.(  "
 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan