Ahad, 24 Jun 2012

Keroncong Hujan

Ini adalah antara lagu keroncong yg paling memberi kesan mendalam dlm seluruh kehidupan aku,klu di kenangkan kembali, Zaman layan keroncong ni, macam2 peristiwa yg aku lalui ketika tu tp Alhamdulillah dgn sedikit kekuatan mental & ketabahan hati yg ade, aku berjaya tempuhi susah payah kehidupan zaman remajaku dgn tulus sekali, dan keroncong inilah yg selalu menemani  ruang hati saat2 sepi dan rindu menusuk kanvas sanubari-ku...

Keroncong Hujan & Kolej Mawar, my X-roomate mase tu, budak Law, selalu gelakkan aku bile time dtg mood jiwang nyanyi pakai hands free..uhuhu mmg lawak, walaupun dia slalu gelakkan aku kekadang dia pun terkinja2 skali nyanyi ngan aku bile time stress, hahaha kanak2 riang toi..

aku suke versi nenek ni, tp dia nyanyi xhabis..

Inilah diri-ku, gambaran jiwa-ku, seorang manusia yg cintakan kedamaian
dan ketenangan...  Dalam menghadapi kehidupan yg kekadang sukar utk di duga, aku lebih suke berhadapan dgn insan yg jiwanya penuh dgn
cinta & keharmonian kasih syg...   


Yg ni versi adibah Noor, moden skit.. boleh laa dr xde.. :)

Sekali Cinta itu singgah di hatimu, percayalah.. ia akan selamanya bersemadi dlm hatimu sampai bile2, Ia tidak akan pernah hilang walau sejuta kali engkau menghalaunya pergi, kerana ia telah sebati didalam dirimu, bersatu dlm hati "kau & dia" dan membentuk sebuah rase yg kau pangil cinta...
Oleh itu hati2lah dlm bermain cinta... 

Mood Layannzz di malam hari :)) ...








Tiada ulasan:

Catat Ulasan