Sabtu, 16 Jun 2012

Hillpark Home Progress On June 2012

Salam sejahtera kepada semua kawan2 yg sentiasa mengikuti coretan merapu aku ni, kali ni aku nk cite pasal progress rumah baru aku yg kt Bandar Teknologi Kajang iaitu Hillpark Home Fasa II, td petang aku & my hubby buat rondaan pusing2 kt lokasi projek Hillpark, nampaknye mcm da 75% siap. 

Dari perkembangan yg aku tengok Insya'allah hujung tahun ni by Dec 2012 or January 2013 da boleh 100% siap rasenye. cepat siap lg bagus, coz xpayah nk bayar progress interest je bulan2. Bulan ni aku punye progress interest Maybank telah meningkat kepada RM850++, bulan lepas cume RM460++ boleh tahan jugakla peratus peningkatan interest nampknye, agaknye bulan depan 1k++ pun boleh jadi..kene prepare fulus jela dlm MBB... da xboleh nk borong barang2 dgn sesuka hati lg.. wawawa... sedey-nye... nk kene practice Money Management balik lg this year...


Side back adalah 12ft, sgt panjang, mcm2 blh buat ni  :))


Panjang dapur adalah 13.5ft pun sngt luas utk wet kitchen, klu alihkan toilet ke belakang menjadikan dapur sgt lega dan blh buat side table lg, Cume sediakan fulus-nye shj huhuhuhu.



Knp gaya Abi mcm kanak2 riang ni, comel  ehehehe.. :))



Dah hampir siap semuanya, cume tinggal toilet bowl n sink je belum instal lg, pastu maybe nk kene touch up skit mane yg xikut spec. Jalan depan pun belum siap, longkang dlm process, maybe lg 5 to 6 month kot.. :)



Ni longkang depan umah kitorang, base da ade cume tepi2 je belum
siap sepenuhnye :) suke2..


Ini adalah beberapa keping gambar yg sempat aku amik sepanjang site visit aku di lokasi perumahan. Aku slalu dtg kt tapak project selang 2 minggu, kekadang aku amik gambar, kekadang x, bergantung kepada tahap kerajinan aku ketika tu.. huhuhu...


Keadaan jalan depan rumah yg belum siap, masih tanah merah lg pada
June 2012 .. :)


Jiran depan umah yg sebelah kiri... :) dan ini adalah Jogging Track yg dah mule di buat nampaknye, tp belum siap sepenuhnya lg tu, I Like..



Hah tu dia, buaian dan Gelongsor Dragon yg da siap di pasang, Auuummm dragon nk gigit kaki adek.. ehehehe :)


Itula rumah kitorang, xnampaklaa, nampak atap je.. huhuhu,
xpelaa rumah jiran2 je yg nampak :)


Besarkan Linear Park dia, dari depan tempat aku berdiri ni sampaila ke atas bukit sana, mmg mantopp, agak2 Gazebo ade ke x ni..?


Masih tanah merah lg.. awat 2 blok rumah tengah ni xsiap lg, yg depan
ngan blakang da siap..  


Itu dia rumah Opah, blok yg paling hujung skali, yg itu pun da hampir siap, ehehehe nnt senang adek nk g melepak umah Opah  :))



Tinggi jugak bukit ni, agak bahaya klu xde pagar kt atas tu, takut budak2 main basikal jatuh tergolek.. maklumla budak2 bukan-nya tau pe, janji seronok, kayuh punye kayuh.. bedebuk jatuh tergolek..
adeehhh sakit gak tu.. bahaya2..


Sebelah barier biru tu adalah Linear Park... dah hampir 50% kot siap
utk linear park tu.. :)




Tiada ulasan:

Catat Ulasan