Isnin, 18 Jun 2012

My Inspiration


Mesra nampak X-CEO dgn new CEO, ade pepe ke tu.. ehehe :)

Tony Fernandes da resign sebagai CEO utk Air asia, oleh itu beliau telah melantik Aireen Omar sebagai CEO baru utk Air Asia. pada usia baru menjangkau 38 tahun dah menjadi CEO kepada sebuah syarikat penerbangan yg boleh dikatekan gah di Benua Asia kini.


Amacam cun x New Ceo Air Asia ni..? hehehe..

Bile aku bukak The Star td pagi n read the news about this tetiba aku rs sngt2 teruja. Meaning that aku ade lg 9 tahun utk mencapai sesuatu yg hebat dlm hidup aku juga. ehehe.. Insya'allah, aku akan lakukan yg terbaik utk sisa-sisa waktu yg masih ade ini. last week aku da isi borang utk amik Profesional Course as a Probationary Valuer. Klu ade rezeki after practice 2yrs aku akan dapatkan Profesional Certificate from Board of Valuers, Appraisers & Estate Agents, and title Sr akan boleh di isi pada pangkal name. wow.. Im very impress :)) xsabar utk mulakan biz sendiri dan jual my signature. Gambate Kudasai..

This week aku duk mamai memikirkan tentang High End Project @ Bukit Tunku Kuala Lumpur. Nk kene siapkan Feasibility Study and cashflow of the project. Design of Bungalows, Semi-Ds and also High N Condo's. After visit Iproperty shows @ KLCC last week adela jugak idea aku nk advice my architect utk this project ni. GDC utk project kt bukit tunku ni bukannye sikit is about 650++ million. This friday nk kene present kt My managing director all about the project.


Inilah Lokasi tanah di Bukit Tunku, sebelah lebuhraya Mahameru tu. kawasan hutan kt tengah2 Key El yg agak menyeramkan tu, hah itulah bukit Tunku tempat org2 kaye tinggal.. huhuhu

Ini adalah project Sime Darby di Bukit Tunku, tp dia kt bahagian bawah skit, itupun harga dia mak aiii gile bapak mahal.. sekaki persegi dlm  RM950 - RM1000. sebijik condo High N di sini costing dlm 2.5 mil - 4.5 mil.  huhuhu mmg berbaloi2 mak, sewa pun 6k -20k sebulan..

Mostly tanah di Bukit Tunku kebanyakkan-nya "kerabat", menteri & somebodylaa. Klu x silap aku dato bandar KL pun rumah dia kt Bukit Tunku tu jugak, sultan perak punye rumah hinggap pun kt situ jugak and the most important part my Big Boss Tan Sri Syed Mokhtar pun kt situ jugak, jalan Langgak Tunku, tp bungalow dia biasa2 je, xdela Grand gile, ala2 shj. skali tengok mcm xpercaya yg tu Bungalow milik Malaysia Top 10 Richest. very the zuhud la.. semoga Allah berikan ganjaran terbaik utknya. I Like your style Tuan Syed Mokhtar. ehehe... klu staf, dia xkasi kitorang panggil dia  Tan Sri or Dato' even tulis surat pun, dia suh kitorang panggil dia Tuan Syed Mokhtar shj. very the hamble person right. 


 Today aku xkuar lunch, coz aku nk balik awal skit, waktu untuk lunch ni aku bawak ke waktu balik, so aku ade extra 1 hour utk balik.. ehehehe so 4.30 pm aku da boleh balik.. xsabar nk jumpe anakanda kesayangan ibu, cian dia demam harini, badan ala2 suam2 kuku, agakye kesan kene inject semalam kot. bagus syg ibu, x-menangis pun kene inject muke maintain je.. muahaha..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan