Isnin, 11 Jun 2012

Holiday 2D1N @ Melaka & Port Dickson Part 2

Da sampai bilik.. sukenye cayunk Ibu.. syok guling2 ye cayunk..


Adik buat ape tu..?

Hii kengkawan, Entry kali ni adalah sambungan daripada entry aku yg sebelum ni, tentang jalan2 di Bandar Melaka, sebenarnye ini dah masuk kali yg ke 50 kot aku jalan2 di Melaka, tp selalunye aku hanya ke dataran pahlawan & pasar besar kt Melaka, lepas tu naik kota Afamosa pastu makan C-put kt Umbai & Arang batu.. hah itu jela aktiviti aku klu aku ke Bandar Melaka, tp yg tu semua aku bukan g ngan my hubby, aku slalu g jejalan ngan my fwen.. maklumla dulu2 punye cite... Usia masih mude loorr so kite lepaking dulu la kan.. hehehe tp skrg xlg, Zaman nk "Hoha-Hoha" ngan kawan2 tu dah berlalu, anak pun da ade, usia pun da nk cecah 30an so sedikit demi sedikit perangai di usia remaja aku tu di update kepada lebih mementingkan hubby, anak2 & kerje... tengok tu kerje adalah perkara paling terakhir, mula2 hubby dulu in my priority list... amacam terharu tak syg.. ehehe... :))


Ini dia tiket rebet dari Holiday Inn...


 
So kami menginap di Hotel bajet Tropicana, aku rase hotel ni pun agak selesa, setakat nk tido tu oklaa.. TV, aircond, kipas, Toilet, Sinki, meja, cermin, sidai baju pun ade, katil pun ok, xdela cokia sgt.. kire xdela sakit pinggang bile bangun ke-esokkan harinye.. mostly condition bilik tip top.. cadar pun putih bersih..


No bilik bertuah 1012..


Inilah Lokasi bilik kami.. :))


Beg ni mmg da bnyk berjasa, senang nk travel pakai Deuter ni.. 


Huhuhu bilik yg bersepah dgn mcm2 benda... susu adik, botol air adik,
beg adik etc..

Aku suggestkan hotel ni utk yg nk bajet2 tu, tp klu yg ade duit lebih tu xsalah klu nk ke Holiday Inn or Melaka Mahkota, kt sana ade Breakfast, kt sini xde.. Utk sarapan sendiri belilaa... :)) harga utk semalam utk bilik standard RM128. cuti sekolah punye pasai.. sume nk cekik.. Kitorang check-out kul 10pg... 


Abi plak yg syok tido, ala2 penat gaban dia, padahal ibu yg drive td..
apela abi ni...


Perkara yg patut anda lakukan semasa berada Di Melaka...


Kupon lg...



Abi da bungkus adik... :))



Da nk Check Out da... jom mandi2 nnt banyak tempat kite nk menyinggah ni ..

Muka terkejut ke muke sedey ni..
 
Aktiviti pagi dimulakan dgn sarapan di Restoran masakan kampung di bandar Melaka berhadapan dgn Taming Sari, sebelah Pasar Melaka, di Area pusat komersil Bndar Melaka, Sarapan kt Kedai ni mmg memuaskan hati, nasi lemak pun sedap, aku makan Mee Goreng + telur & my hubby Nasi lemak + telur mate.. yummy2 sedap.. Nuha cuci mate je.. ehehe cian kasih ibu.. :)). Total sume RM8 untuk sarapan pg, hmm oklaa.. Lepas siap makan kitorang ke Menara Taming Sari, harga tiket RM10 seorang utk dewasa. Oleh kerana aku ade tiket discount dr Holiday Inn sebanyak 10% makan aku dptla RM1 rebet.. ehehe total RM19, baby free je.. mule2 naik tu gayat gak, tp bile d sampai atas tu da cam ok .. :) adela gambar Kota Melaka yg aku amik dr atas tu.


Mee goreng + telur mate.. boleh laa sedap jugak.. cume ahak berminyak skit :)


Nasi Lemak Abg, yg ni sngt sedappp.. yummy2.. :)) 

Air dia xsedap tawar "hebe" di tambah ngan perisa ikan.. agaknye ais bercampur ngan ikan.. uweeekk...

Dlm Menara Taming Sari, Syg ibu da kepenatan ye, cian cayunk Ibu ...

Mase nk naik tu ade org amik gambar, kateye amik gambar free je, tp gambar yg da siap printed nnt kene bayar, klu rase nk amik boleh bli, klu xnk boleh tinggal je.. huhuhu.. hmm xpelaa tgk jela dulu, mase nk turun tu dia kasi gambar yg di ambil td, harga RM50 1 set, aku mule2 cam xnk, coz rs cam mahal tu RM50, cume gambar sekeping bersaiz 8R dan juge gambar kecik untuk lekatkan pd fridge tu. hmm my hubby berminat bukan main, katenye sebab Nuha pandang camera and belum ade gambar 3 org lg, so akhirnya aku dgn berat hati belila jugak gambar yg mahal gile tu.. terbang RM50 lg.

 


Olo-Olo Tomey2nye cayunk ibu, mcm Lady D je...


Awat muke masem je syg ibu ni...


Aktiviti seterusnya ialah naik beca, inipun my hubby jugak yg request, katenye dia belum pernah naik beca lg sepanjang idup dia, Olo-Olo-Olo cianye dia, so kitorang amikla Beca berhias tu pusing sekitar Bandar Melaka lebih kurang 20 minit je, harga RM25, naik beca 20 minit RM25 henggit ko, klu sewa keta kancil sehari baru RM40.. Beca oh Beca.. dah tempat pelancongan camtula gayenye..


Sambil jalan tu boleh lg dia terlelap, adik.. adik.. klu duk kt umah tu,
sikit punye payah nk suh tido.. 



Yg blakang tu aku xsure la hotel ke ape, xsempat nk g survey ..
nampak mcm cantik je.. :))

Yg tinggi tula Holiday Inn dan yg nampak atap je tu adalah pusat
komersil Melaka..


Hotel ape entah yg depan tu, mcm best je, sikit punye besar pool dia,
bestnye klu dpt menyelam.. huhuhu


Da habis aktiviti naik Beca kitorang lepak kt cafe berdekatan dgn Menara Taming Sari tu. minum air je pun, saje buat lepas penat... 


Inilah Kedainye yea, kepada yg berminat utk ke Melaka bolehla singgah menjamu selera di Restoran ni, Ustaz Azhar Izrus pun dah sampai.. siap ade gambar dia tergantung dlm kedai ni.. huhuu



Kerang Bakar pun sodaap ...


Kerabu perut.. bolehlaa..


Asam pedas pun sodap tp asam pedas Terengganu lg seedaappp... :)


 Yummy2 udang yg sgt sedaaappp...

Lepak beberapa minit lepak kt cafe tu, aku ajak my hubby lunch kt selera kampung yg kite sarapan td, coz kedai tu adalah kedai yg wajib pergi kepada semua pengunjung yg nk rase masakan kampung.. so aku order Udang Gajah masak Lemak 2 ekor, Kerabu perut 1 pinggan, telur masin sebijik, Asam Pedas Ikan Jenahak & Kerang bakar 1 pinggan. yummy2 sgt sedap sehingga menjilat kaki.. ehehe harga agak2 bape yea..? aku agak2 RM70++, coz udang galah tu mesti dlm 20++ seekor aku rase. Lastly harganye ialah RM90++ see... coz udang galah tu harganye RM35 seekor, hah tu dia.. sib baik aku da bajet awal2. so xkisahla da nk makan, kite makan aje.. tp cam biasa my hubby akan buat muke ala2 nk pengsan bile tau harga, ehehe relex la syg, kan I yg belanja U  lunch harini.. skali skala bukan slalu pun, kate nk cuti2 mesia.. ehehe.. :) so plan nk ke Umbai cancle jela coz dah habiskan RM100 utk lunch yg sedap walaupun sedikit mahal. ape2pun aku sngt rekemen kedai ni, tp klu pk nk makan udang galah tu maka siapkanlah fulusnye ye.. lauk2 lain ok je harga dia, standard je aku rase... aku kasi 5 star utk this  Restoran :))

Ok cite belum abis lg ni, sambung pd entry akan dtg.. Stay Tune :))

Tiada ulasan:

Catat Ulasan