Ahad, 10 Jun 2012

Holiday 2D1N @ Melaka & Port Dickson Part 1

Minggu lepas emosi aku tersngtlah terganggu, entah kenapa, mcm2 perkara dtg dengan tiba2 dan semua benda tu membuatkan mood aku berada pada level yg sgt minimum & boleh dikatakan xde mood langsung. Walaubagaimanapun Alhamdulillah this week aku da recover balik mood aku yg xbape baik last week dgn menghabiskan masa & duit yg xberapa nk ade dgn berjalan2 di Bandar Melaka & Port Dickson... Plan nk jalan2 ni aku xrancang pun sebenarnya, mmg xterlintas langsung dm kepala aku coz aku dah sngt down utk plan holiday lg..

Citenye bermula pada pagi Sabtu beberapa hari yg lepas,  aku ajak my hubby ke Pasar Borong Sri Kembangan utk beli lauk coz kt dlm peti ais da xde lauk.. cume tinggal ikan kembong yg tahun bile punye pun xtau.. huhuhu..  Sebenarnya aku xde mood nk masak2 pun, coz rase sedey dlm hati tu masih berbaki lg tp bile mengenangkan my hubby yg hanya ade di rumah pada hujung minggu shj, dan aku pun hanya akan masak sedap2 bile my hubby ade, klu dia xde aku mmg makan kicap + telur goreng je lgpun lepas ni, my hubby da nk ke Melbourne menjalani kursus selama 3 bulan, so aku ignore shj mood aku tu, bile aku fikir2kan balik bukan dia yg apply pun, lg pun haritu dia da tolak utk attend Kursus SOC mase aku nk bersalin awal tahun aritu, whatever it is aku mule set up balik kepala otak & mood aku yg da down tu dgn mengeluarkan fikiran +ve terhadap semua benda yg berlaku di sekeliling aku. Itula slalu aku amalkan untuk memujuk hati aku sendiri, dan aku rase itu adalah perkara terbaik yg harus diamalkan oleh semua org utk hidup dgn lebih sabar, tabah dan tenang...

My lovely lecture pernah cakapkan pada aku " Nora, This is not the end of the World, U mesti kuat & face all the problems one by one, Insya'Allah all these things will be ok.." dan alhamdulillah semuanya baik-baik belaka. mase di alam pengajian dulu aku slalu mendapatkan nasihat drpd pensyarah aku, klu ape2 masalah yg dtg dan aku rasekan aku terlalu lemah utk menghadapinye sendiri maka aku akan mendapatkan mereka dan mengadu segala masalah yg aku hadapi. kekadang da cam drama plak kt dlm bilik lecture tu.. hehehe.. maklumla aku ni mmg kememey skit...hmm maybelaa kot tp xdela ketara sngt cume kekadang jela bile aku rs aku sgt2 lost & dont know what should I do next..

Actually aku ade cite yg tersangatla lucu mengenai perangai aku yg kememey ni, Kisahnya bermula masa aku baru2 kahwin dulu, mase tu majlis sambut menantu, so my parent hantarla aku kt umah pengantin lelaki, mase nk g tu aku da rase cam sedih da, maklumla nnt kene tinggal kan... :) so di pendek-kan cite lepas majlis siap sume my parent pun da nak balik, so my abi & ummi pun cam biasala meninggalkan aku dgn 1001 pesanan dan adab2 duk umah mak mentua even mak mentua dah xde tp ipar duai sume kan ade, so aku ape lg bile ummi da ckp "okla Za, Ummi nk balik da ni.." dgn tetiba shj air mate aku menitis laju kat situ gak, depan2 my hubby dan tetamu yg hadir, da cam budak kecik yg merengek xkasi ibu dia balik dulu, hmm blh x camtu.. adeehh klu di-ingat malu plak rasenye.. ehehehe.. tp itula aku, tersangatla rapat dgn my beloved ummi, klu ummi nk tinggalkan aku pegi ke Mekah ke, or ke mana-mana yg jauh skit, mesti berbakul2 aku menangis... sgt sedih loorr... So skrg pun bile my hubby ckp dia nk ke Aussi tinggalkan aku 3 bulan camtula jugak aku rase, tersngt2la sedey, rase cam nk culik je my hubby and sorokkan dia kt memana supaya sume org xjumpe dia & dia xpayah pegi Aussi.. ehehe ... bile aku duk sesorang pk2kan tentang perangai aku yg satu ni, aku kekadang tersenyum sendiri.. sgt manje meh... :))

Ohye da lari topik plak aku ni, ehehehe sebenarnya holiday kali ni mmg xplan, tp my hubby dgn begitu bersemangat nk ajak jugak aku & baby jalan2, xkisahla kemana pun katenye.. dia slalu camtu, klu rase ala2 bersalah tu mulela nk buatkan sume benda untuk aku, ala2 caring & loving sesangat gitu.. hehehe tp my beloved hubby mmg-la penyanyang orgnye tp itula sgt mementingkan kerje kekadang, maklumla tentera la katekan, klu boss suh buat ape2 mesti kene "Sami'na wa Ato'na"...  ape2pun aku sgt sygkan dia, klu dia xde aku boleh mati kesedihan.. sob3x..

Kitorang pergi ke Melaka tanpa di rancang pun main pergi je, mule2 call jugak bilik2 hotel yg ade kt sekitar Bandar Melaka tp sume da fully booked, so dgn gamble-nye kitorang pergi jugak, my hubby kate, "klu xde bilik jugak, kite tido dlm kete jela or kite balik kajang lepas siap makan & pusing2 Melaka.." hmm so aku ikut jelaa, sesampainye di Melaka habis Hotel kitorang tanye sume fully book, adusss camne ni, xkan nk tido dlm kete, klu aku & my hubby je oklaa, ni baby lg, mane boleh, sian adik.. last2 kami singgah dgn seribu harapan di Hotel Budget Tropicana kt sebelah Holiday Inn yg tgh2 bandar Melaka tu. Alhamdulillah, nasib baik ade lg bilik kosong, hmm bajet pun bajetlaa.. asalkan bersih & ade tempat nk letakkan kepala dan yg paling penting boleh tido dgn my beloved dgn aman ehehe...     



Nampak x yg terpacak tinggi tu, hah itulah Holiday Inn, tp da penuh, lokasi Tropicana Hotel ni cume bersebelahan je ngan Holiday Inn ni..


Da menjelang siang, sume org da beransur kuar utk jln2 Cari Makan 
di Bandar Melaka ...


Ramai gile yg melepak di Hotel ni rupenye, smlm mase aku sampai xramai sngt, maybe diorang belum balik lg mase aku check In kot.. :)


Adik Otw dlm kete utk JJCM di Melaka.. Baik je syg ibu ni.. muahaha


oklaa cukup setakat ni dulu nnt aku sambung cite lg.. ade kerje ni, my manager da panggil..  Stay Tune :))







Tiada ulasan:

Catat Ulasan