Khamis, 18 Oktober 2012

Lawak di Balai Polis Kajang

Tengah-hari td aku berada di Balai Polis Kajang untuk buat report kecurian dlm kete aku tu. Sepanjang berada kt Balai Polis tu, macam2 org datang buat report kehilangan. Antara report paling lawak ialah, lembu utk korban hilang xdpt dikesan & Isteri serta anak lari dibawa keluarga.
 
 
 
 
Kes pertama pasal lembu korban hilang, xdpt dikesan. citenye dia baru amik lembu untuk tujuan sembelih dihari raye korban nnt. So dia ikatla lembu tu kt laman rumahdia, dah hampir seminggu lembu tu duk kt depan rumah tu. Skali bile dia bangun tadi pagi tengok lembu dia dah xde, tali je yg tinggal. "Smlam kan hujan lebat kt area kajang ni, Agaknye lembu pergi cari tempat berlindung kot" kate polis yg dekat kaunter tu. hahaha aku kt belakang tu dah nk ketawa tergolek dengar lawak spontan polis tu. makcik yg buat report tu muke blurr je... malas nk layan lawak bodoh polis tu agaknya. ahaha lawak-lawak..
 
Kes kedua pasal bini & anak dia hilang, masuk2 balai terus terjah kt depan kaunter. kecoh skali nk buat report. Adooiii xnampak ke sume org duk menunggu giliran ni cek ooii bawak bersabar la no. yg aku xleh tahan tu bile polis tanye dia, "Bini kamu hilang ke, dia mmg nk lari rumah?" jawab mamat tu "Isteri saya Hilang, keluarga dia yg bawak lari sebab keluarga dia mmg xsuke sy" Polis "klu camtu bini kamu bukan hilangla, keluarga dia yg bawak balik rumah family dia" "Eh x, isteri sy mmg hilang, sy xtau dia kemana, sebab abg ipar sy dah bawak dia lari" Polis "Eh tadi kate keluarga dia  yg dtg amik" mamat blur.. "yerla abg ipar sy yg bawak dia lari dari saya sampai skrg xhantar2 anak & isteri sy balik ke rumah" Polis "dah..dah g duduk sana, amik no dulu" ahhahaha.. mmg lawak bodoh la mamat tu.. aku pun mamai dengar cite dia yg entah ape2. lain org tanye lain yg dijawab.
 
pening jugak sebenarnya jadi polis yg duk depan kaunter tu. adeehh mcm2 cite yg dtg.. aku duk sekejap tu pun da mamai nk layan mcm2 org dgn macam2 ragam... mak dato...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan