Khamis, 18 Oktober 2012

Nak Jadi Jutawan Ke ?

Kepada sesiapa yg ade cita-cita nk jadi jutawan tu, meh sini aku tolong sekolahkan. Sapa kate susah sangat nk jadi Jutawan. Aku kt sini bukan nk buat entry main2 or melawak. Xpercaya.. ?? Meh sini aku share sedikit Info camne nk adekan duit sebanyak RM1 Juta dlm U punye acc. Senang je, xsusah pun, klu Asoh yg dah kerepot boleh buat duit juta2, u all yg muda2 ni ape hal yg payah sangat nk buat duit meh..
 
 
 
 
 
Cite-nya camni, masa aku ke pejabat tanah untuk buat title search & search location tanah yg dijangka masih kosong aku terserempak dgn sorang Asoh ni. staf2 pejabat tanah tu siap kutuk kaw2 Asoh cine ni, sian dia. Tp mmg dah tua sgt da. Mmg patut duk umah pun. Tp itula org mata sepet ni mane reti nk duk diam, duit makin manyak, makin dia nk manyak OoOoo... huhuhu Boleh dikatakan semua tanah di area Klang Valley ni dlm kepala dia. Ko ckp je nk tanah kt mane nnt dia bagitau.
 
Sambil aku duk menunggu turn utk dilayan aku pasang2 telingala dengar perbualan antara Asoh tu dgn pegawai kt depan kaunter tu, mcm best je Asoh ni "detik hati aku" so dgn muke xmalunya aku bukak mulut tegur Asoh tu. Lagipun aku mmg tngh duk mencari tanah skrg ni. After sembang2 ngan Asoh tu barulah aku tau yg Asoh ni mmg dah lama jadi ejen hartanah. Last year dia berjaya menjual sebidang tanah di Balakong seluas 22  Ekar. Ko bayangkanlah harga sekaki RM55. komisyen Asoh 3% dr purchase price. meh sini aku tolong kirekan yea
 
Harga Tanah = RM55 x 43560 x 22 ac
                   = RM 52,707,600
 
Fees Asoh 3% = RM52,707,600 x 0.03
                     = RM1,581,000 Juta
 
So camne susah sgt ke nk earn 1 mil der, xde susahnyekan, asoh yg dah 70 tahun pun relex je angkat 1 mill last year. So ape cer yg masih mude2 kt luar tu, termasuklah aku yg sedang menulis artikel ni. Asoh oh Asoh... pasni aku mmg nk kene keep in touch ngan this Asoh. manela tau ade rezeki setengah juta pun jadi. Rezeki nk dtg ni macam2 cara, rezeki nk habis pun macam2 ragam. addooiii dunia oh dunia...
 
 
 
 
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan