Khamis, 18 Oktober 2012

Kereta-KU Dipecah Masuk !!

Bulan 10 ni mmg banyak betul dugaan datang menimpa, macam2 jenis penyakit yg aku kena sepanjang bulan ni, mmg sungguh menuntut kesabaran yg teramat sangat dari lubuk hati yg kudus.
 
Seperti pagi2 yg biasa, seawal jam 8 pagi aku bergerak ke Putrajaya untuk menghantar baby Nuha sebelum aku ke-tempat kerja. Actaully pagi ni aku ade date dgn kawan aku berkenaan dgn tapak tanah di Jalan Semarak Kuala Lumpur, So kitorang meet up dekat kedai mamak area Putrajaya. Aku dah janji nk belanja dia breakfast pagi ni. Beselah member2 nk kasi maklumat, so kite belanja-la padan2 patut, bukan banyak pun sekadar roti canai & tea tarik.
 
After da siap2 makan sume aku ke kaunter bayaran. Skali aku bukak beg duit, seringgit pun xde dlm purse aku. mau xterkejut aku kt situ Cisss mmg boleh celaka dah nampaknye aku pagi2 ni. Detik dlm hati sendiri, smlm baru aku withdraw RM500 dari MBB, RM50 aku buat isi minyak balance RM450 mmg xterusik lg. Dlm hati terus terdetik "Padanla td pagi mase aku nk bukak kete, aku perasan kete aku mmg xberkunci..." Aku seluk dlm poket seluar, nasib baik ade RM20 dlm poket seluar. So bolehla buat bayar untuk makan td.
 
Aku terus balik ke rumah untuk buat report di maintenance service, setahu aku ade CCTV di pasang, so boleh tengok CCTV siapa punye kerje. Itu aku sendiri pikir jela. Skali bile sampai kt pejabat tu, diorang ckp CCTV hanye ade di Lobby & juga dlm lift, kt parking xde CCTV. Huh panas-panas, isk xboleh jadi ni, smlm sebelum aku turun dr kereta aku sempat kire duit dlm purse aku tu ade RM450 dan aku da siap selitkan kt bawah bucket seat baby lg. Kekadang aku terlupe utk bawak naik purse tu, maklumlah banyak sgt barang yg nk di bawa, lg nk dukung baby. Dah nk jadi xde rezeki aku nk kata ape.
 
After da bising2 kt maintenace office tu aku ke balai polis untuk buat report. Tp setakat buat report nk buat ape. bukan ade CCTV ke nk siasat. so just sekadar report kecurian jela.
 
 
 
Antara barang2 yg hilang seperti Smart tag, Touch & Go, GPS & Duit. anggaran kerugian ialah RM1800. Hmm tarik nafas panjang aku sehari ni. Terasa benar kemarahan yg membuak2 dlm dada ni. Klu aku jumpe pencuri tu mmg aku pelangkong cukup2. Ko tunggula suatu masa Bala lebey besar akan menimpa ko... Yang paling aku pelik tu, beg duit aku, jahanam pencuri tu x-amik, dia cume sapu semua duit2 yg ade dlm tu & angkut sekeping CC aku. Pastu pandai plak dia masukkan balik purse aku kt bawah bucket seat tu.
 
Aku x-kerje harini, awal2 tadi aku da infrom my manager tentang kejadian yg xdisangka-sangka ni. My manager kasi kebenaran utk aku selesaikan dulu hal2 yg berkaitan. Mood sgt serabut & kepala rase mcm nk pecah. Ya Allah....
 
 
 
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan