Selasa, 3 Julai 2012

Cuti Jaga Baby

Harini aku amik cuti selama 3 hari coz Opah bercuti ke Langkawi plak, last week dia bercuti ke Vietnam, sib baik my hubby ade last week so hubby jela jage adek. This week by hook or by crook aku terpakse amik cuti jugak, even cuti aku da tinggal beberapa hari je lg.. hmm xpela.. ape pun aku sgt enjoy duk rumah coz dpt relex2, main2 dgn adek, kemas rumah, etc..

Seharian ni mcm2 kerje telah aku siapkan, awal2 pagi da bangun, sama cam nk g kerje.. adek pun mata da membutang, da xmau tido da dia.. aku cube jugak nk lelapkan mata aku ni tp risau jugak skali aku bangun nnt tengok adek duk bawah katil, saje je.. oh tidak.. aku akan pastikan semua tu xkan berlaku.. so aku bangun mandikan Nuha.. siap2 mandi and pakaikan baju adek sume, aku sambung buat kerje rumah plak, di mulakan dgn mencuci baju, cuci pinggan mangkuk, vacum rumah, lipat baju, rest kejap minum air, susukan adek, main2 ngan adek jap, solat zuhur, pastu sambung cuci kipas, cuci kain lap lantai & kaki, tukar sarung cadar & selimut and buang sampah. Pastu duk menyandar kt sofa.. adeehhh penattttt... actually aku saje menyibukkan diri aku coz aku xnk rase bosan sebenarnye, so aku buat sume benda tanpa henti.. hmm sedar2 da jam 5 ptg pun..

Adek xbanyak akal 3, 4 hari ni, sgt baik dia sejak abi xde ni, xde plak dia buat perangai mcm slalu.. baik je dia, main guling2 sesorang sambil menyemburkan air liur sampai basah muke n baju.. ehehe adik2.. mcmnila anak ibu, baik je.. muahaha ibu sygggggg anak ibu ni...

Nothing to do.. nk jln2 pun mcm mls je, ingat nk ke klinik gg td skali adek plak tido, xsampai hati nk kejutkan dia, xpelaa delay dulula tampalan gigi tu.. esok jelaa.. Insya'Allah ade kesempatan hendaknye. Yg paling penting gigi xmeragam.. ameen..

Mood sgt bosan & rindukan hubby... walaupun dah biasa hubby xde, tp kali ni lain skit rasenye, xseperti hari2 biasa... hmm klu ikutkan hati ni, nk aje aku ke Aussie sana jumpe hubby, aarrgghh camne nk g, duit xde.. wawawawa.. tiket pergi balik da dekat 3k, hotel lg, makan lg, mane nk amik duit ni... :( terpaksela aku bawak bertenang dulu skrg, tunggu sampai duit tabung aku cukup dulu... ehehehe mcm banyak je duit tabung aku ni.. xpelaa klu ade rezeki dan izin Allah sampaila aku ngan adek kt sana nnt... Ameenn... sambil kepala duk menghitung duit2 simpanan yg masih tinggal, cukup ke x agaknye ehehe... :))






Tiada ulasan:

Catat Ulasan