Khamis, 19 Julai 2012

Immunisasi Untuk Baby 6 Bulan

Hari yg sangat membahagiakan.. nk tau knp..? Coz bulan depan aku xpayah nk bertungkus lumus nk angkut adek pagi untuk injection lg. ehehehe aman rasa-nye.. aarrggghh boleh menarik nafas lega. Bile adek umur 1 tahun plak baru amik injection last.. so tahun depan plak laa kite menziarahi klinik kesihatan Sungai Ramal yg cantik tu yea syg..

Td pagi seawal jam 5am adek da bangun tido, tp dia xkacau aku pun, bagus anak ibu, tau ibu keletihan smlm. dia cume main sesorang kt sebelah aku. Actually aku dah siap2 aturkan mainan dia atas kepala katil tu sebelum aku tido, coz aku tau nnt klu dia terjaga mesti dia akan terus meniarap and cari benda nk main2, so mmg tepatla jangkaan aku, da 5 mlm adek bangun seawal jam 5am. Macam kunci jam plak mata anak ibu ni, tepat jam 5 pg terus terbuka mate dia.. ehehe adek2..

Berat anak ibu hari ni da 6.9kg dan mencapai ketinggian 66.5cm. Nurse kate adek mempunyai berat badan ideal dan tumbesaran yg bagus.. ehehe tq Nurse..

Namun begitu adek menjerit dengan kuat kali ni lepas kene inject. Darah pun agak banyak kuar, cian anak ibu, tgh sedap2 tido kene inject plak yea... Berlinangan air mate dia, sayu je hati ibu.. tp kejap je, pastu sambung melompat2 plak, da xingat rase sakit kene inject agaknye ehehe, heroin anak ibu ni...

Lepas siap amik ubat terus hantar adik ke rumah Opah di Putrajaya & ibu balik ke rumah salin baju utk ke tempat kerje plak. Sebelum tu ke CIMB bank tukar kad dan ke Giant beli barang2. Sesampai di opis mcm nk pengsan rasenye.. tersangatlah letih, berkejar-kejar buat kerje, nasib baiklah harini xde banyak kerje sgt so bolehla ibu bersantai skit2 sambil menyiapkan slide presentation untuk Proposed Project @ Bukit Tunku KL.

Mood harini biasa2 saje dan sgt gembira bile teringatkan Ramadhan akan tiba hanya selang sehari shj lg.. Ramadhan Kareem... !!!





Tiada ulasan:

Catat Ulasan