Ahad, 15 Julai 2012

Kepala-Ku yg Mamai

Bangun seawal jam 5.30am coz adek da mule menjert mintak susu, sejak da masuk usia 6 bulan ni mcm2 plak perangai dia, hari ni bangun awal la plak.. adeehh dahla aku tido kul 1 ++ smlm.. hmm adek2.. Lepas siap2 kasi susu kt dia aku sambung tido balik, almaklumla aku dapat cuti besar-besaran this week so bangun lewat skit no hal-laa. Ingat nk bangun sahur, coz aku pk nk puase sunat hari ni. tp xpelaa cam malas nk bangun, minum air masak adek ajelaa.. huhuhu

Bukak2 mate jam da menunjukkan kul 7.30am. cepat2 bangun, mandi & iron baju. kul 8.30am da bersiap2 utk kerumah opah hantarkan adek. Hmm tengok potato bun  atas meja ade 2 biji lg, xpelaa buat berbuka ptg nntlaa, kata hatiku.

Kul 9 sampai umah opah di Putrajaya cepat2 turunkan adek & bergegas ke Office plak, skali mase sampai di tol sg. Besi, adduusss mane purse aku ni..? mengigau aku cari, alamak aku tertinggal ke, ya Allah parah2. habis sume celah2 handbag aku cari duit kot2 ade yg terselit, Ya Allah ape ke Malang nasib aku ni, klu xcukup duit ni camne, malu aku kali ni, ohhh tidakkkkkk... Aku siap park kete tgh2 jln & pasang lampu emergency lg coz nk cari duit syilling utk bayar tol. slalu ade aje lebihan duit aku celah2 tu, setelah semua aku selongkar Alhamdulillah aku terjumpalah duit syilling sebanyak RM1.70, Ya Allah rase cam nk melompat2, adduuss lega rasenye. klu xde duit td, xtaula aku nk cakap camne kt juru tol tu agaknya. Mmg teramat memalukan aku.

Lepas bayar tol tu, aku terus call Cik (Opah) untuk menceritakan kisah aku tertinggal duit. Pastu cik tanye aku, dahtu nnt nk makan camne duit xde tu? aku ckplaa yg aku puase harini so xperlula nk makan. ehehe dgn bangganya aku mengeluarkan statement tu "Eh cepatnye mung habis period, bukan baru period ke 3 ari lepas..." kate cik... tetiba aku baru teringat yg aku tgh berhadas besar "Ya Allah aku period-laa camne aku boleh niat nk puase plak ni, Astarfirullahal'azim mmg kepala otak aku da ting tong agaknye..." detik hatiku sendiri,  "hehehe sambil ketawa kecil aku jawab ye tak ye jugak, lupe plak period.." ahaha mmg mabuk la aku ni.. Ya Allah banyak betoi benda yg aku nk kene fikirkan sejak 2 menjak ni hampir semua benda yg aku buat da saru biru jadinya..

4 ulasan:

  1. Tu arh..aku perasan doh mg period coz mg bagun kul 7.30.. Kalu dok mest bgn awal lg ork..haha..aku sokmo gok gitu..minggu lepas siap nk pose nazar..sekali time mand teringat..eh period....klako plok..aku lg la...7 bulan doh dok mari period..ni tiba2 period mcm bengong je rasa..haha...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ahaha... itulaa weh aku mmg tau aku period, tp boleh plok aku niat pose sunat. bajet bagus je time period nk pose. hahaha pening tahap gaban pale aku lening. uh lama gile mg xmari period. jgn2 sangkut plok sorang agi.. ehehe..

      Padam
  2. Tak dok nyer..ni baru lepas period..menyusu kot..ni kira awal aku period...makaku kata dulu diasetahun lebih tak period coz menyusu...best kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. OoOoOo gitu, klu menyusu mmg xdtg period eh..? hmm best jugok gitu.. fakta penting ni.. ehehe

      Padam