Jumaat, 27 Julai 2012

Rezeki Ramadhan @ My Lovely Opis :)

ehehe.. sempena bulan Ramadhan ni murah betol rezeki aku Alhamdulillah... Mase 1st Ramadhan Boss hadiahkan 2 kotak kurma sultan, dtg2 opis pagi Isnin haritu tengok da ade 2 kotak kurma atas meja, pastu td pg plak, sampai2 je kt opis, bersusun plak 3 bekas Kurma Ambar atas meja, Tengok2 dari our big Boss (Tan Sri Syed Mukhtar Bukhary). For ur info Kurma Ambar ni boleh tahan mahal jugak, klu nk harapkan aku beli sendiri mmg xde makna-nyelaa aku nk beli kurma ni, sekilo harga dia lebey kurang RM110 di pasaran Malaysia, klu kt Mekah sana dlm RM85 sekilo. Sebiji Kurma Ambar ni bersamaan dgn 2 setengah kurma Taiyob dan yg sewaktu dengannye... Alhamdulillah rezeki Kurma :)



Sudah terang lg bersuluh.. tq Tuan Syed, semoga rezeki Tuan akan lebey
di berkati Ameen.. :)



Inilah kurmanya, tp gambar kelabu laa.. coz pakai S2 punye je..
DSLR aku dlm kete.. :)


Hah tu dia 3 kotak Kurma Ambar da siap disusun atas meja, Inilah dia opis aku yg aku sayangi.. :) masuk2 opis td pg jam 9.45pg, huhuhu suke ati nenek aku je kan... tp nk buat camne bukan sengaja.. aku mmg mamai gile td pagi, da la laptop aku masuk virus smlm.. nk tido plak xleh, lepas bersahur & solat subuh aku melelapkan mata seketika, sekali aku bukak mate tengok matahari da tinggi .. tengok jam kul 8 pagi.. Ya Allah.. melompat turun katil tarik towel terus masuk bilik air .. mandi2 n pakai baju, nasib baik aku da siap2 iron baju.. klu x, mau mengigau aku td pg.. adeehh nk tercabut jantung aku... ehehe Nasib baik my Boss baik2 aje...syukur Alhamdulillah..


Memikirkan terlalu banyak kurma kt umah aku tu, maka aku mengambil keputusan untuk sedekahkan 1 bekas kurma ni kt Surau Putrajaya Precint 11 dan sekotak lg aku hadiahkan utk Cik (Opah).. Mesti cik suke dpt kurma ni.. ehehe special sempena Ramadhan.. lg sekotak aku bawak balik umah.. yg Boss kasi last Monday pun aku hadiahkan ke Surau sekotak & sekotak lg aku kasi kt Cik.. ehehe murah rezeki Cik jugak, lg pun setiap hari aku mmg berbuka umah cik pun, melainkan weekend aku lepak umah jelaa mls nk kemana-mana... nk harapkan aku sorang yg makan kurma2 tu mmg xhabislaa jawabnya.. silap2 sampai puasa tahun depan pun ade lg.. ehehe..

Berbuka hari ni aku beli Ayam Golek kt Bandar Teknologi Kajang, saje je aku pusing2 amik angin kt situ td, coz adek duk kt umah Opah so aku jln2la sesorang cuci2 mata.. sambil tu aku singgah jap kt rumah kitorang Di Hillpark Kajang Phase 2 tu.. nampaknye dah hampir 80++% da siap, da masuk drainage pun, hmm nampaknye melambong lg-la interest bank utk bulan ni.. adeehh hancur harapan aku utk shopping sakan raya nnt...tp raya sebelum ni pun xdela shopping sakan pun.. just gitu2 je.. hmm xpela asalkan nampak menarik & comel cukupla di hari raye nnt, lg pun bukan ade mood nk raye sgt pun tahun ni.. so persediaan raye pun ala2 jela.. dlm kepala ni mcm2 yg aku pk-kan.. harap semua baik2 belaka.. Amen..

okla aku nk solat terawih plak ni, Adek da tido pun,  jam pun dah 11 lebey tu.. nnt lambat2 mcm malas + mengatuk plak.. so better aku stop merapu setakat disini dulu.. tata..Titi.. Tutu... Jom Tarawih... Jom Berubah Jadi baik :)



 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan