Rabu, 18 Julai 2012

Dari Yang Tersayang :))

Petang td aku balik awal,  lepas singgah amik Nuha dr umah opah di Putrajaya lepak sekejap sambil bergosip & menikmati pisang goreng yg telah tersedia atas meja. ehehe muke xmalu betoiii dtg2 umah org xbawak makanan pun pastu sedaap plak melantak makanan umah org tu.. adeehh.. dah org jemput makan, xkn jual mahal plak kan, nnt klu xmakan org kate sombong plak.. ehehe alasan utk makan free..pisang goreng cik ni mmg best, rangup semacam je tepung dia.. nyum..nyum.. sedap ehehe...

Hujan yg agak lebat petang tadi telah menyumbang kepada traffic congestion yg melampau dr susur keluar Putrajaya nk ke Kajang.. huh berejam duk bersesak td.. nasib baik adek sgt baik ptg td, sedar2 tengok dia da lentuk kt car seat tu.. sian syg ibu, seharian buat perangai opah kata... mcm2 opah membebel kt ibu, tepu telinga ibu dengar opah mengomel pasal adek harini.. hmm adek2.. esok jgn buat perangai yea syg.. cian opah banyak nk buat kerje, nk masak lg, nk menjahit lg, nk jaga adek lg.. nnt klu opah xnk jaga adek, mamai jugak kepala ibu nk memikirkan tempat yg selamat utk adek... muahaha syg anak ibu...

Sesampai di kawasan umah, hati terdetik nk tengok peti pos, bukak2 je peti pos jeng..jeng.. ade surat dari Abi rupenye.. ehehe xsabar nk bukak surat abi ni.. Lepas park kete terus bukak n bace.. ehehe tergelak kecil sendirian, xsangka plak Abi sgt pandai mengarang surat berjela2.. geli ati bercampur gembira xterkata bace karangan abi yg bersahaja + skema ehehe, adek da besar nnt boleh bace yea, ibu simpan dlm kotak semua surat2 abi, tp surat2 abi sebelum ni simple & ringkas aje, zaman bercinta-cintun dulu pun abi xpernah plak tulis surat berjela camtu, tetiba skrg banyak plak idea Abi.. ehehe Abi2.. sgt rindu abi, rindu serindunya...




Naik kt umah mandi2, salin baju & online, sambil tu layan cite Dejavu di Kinabalu.. Dapat call dari Abi.. sembang2 n say thanks to Him with the special + cute + Jiwang zaman P.Ramlee.. ehehe Love U syg.. xsabar nk jumpe U n Peluk Cium U.. muahaha..



Tengok tu siap ade muke ape entah kt kepala surat.. hehehe Abi adek ni mmg xhabis2 dgn Shin Chan & Action Kamil nya...

Klu ikutkan hati mmg aku ade terfikir nk ke Sydney pada Hari Raya nnt, tp itula bile mengenangkan keadaan kewangan yg xberapa mengizinkan utk aku terus menerus berbelanja tanpa berfikir, maka aku simpan jauh2 impian aku utk beraya bersama my hubby di sana. Terlalu banyak benda yg harus aku fikirkan, jauh dlm hati aku berkata " sabarlah wahai diriku, ade yg lebih patut kau utamakan, InsyaAllah Dia sentiasa bersamamu, bersabarlah wahai diriku.."

Setiap kali nk balik beraya di Kampung aku tersangatlah sedey, klu arwah ummi ade lg, xdela aku sedey sgt rasenye... Hmm ape2pun nampak gayenye aku terpaksa ikut Cik balik ke Terengganu jugak la nnt, wawawa bosannye balik kampung tanpa hubby...

Puasa pun blum lg tp aku da dapat rasekan yg Aidilfitri aku tahun ni sgtlah membosankan. Slalu aku akan bersama hubby bakar satay n masak2 pada mlm raye, tp kali ni sudah pasti aku xkan buat ape2, coz aku tersangatlah sedey menyambut Aidilfitri tanpa my hubby.. sob..sob.. sob.. Yggggg.. balikla cepat, org sgt sedey ... :.(  Harap dgn adenya adek dan Opah di sisi .. aku masih mampu utk mengukir senyuman di pagi Aidilfitri nnt.. Ameen..

Tido awal mlm ni.. da penat seharian td memanjat Bukit Tunku KL, esok nk kene masuk opis awal.. sambung len kali plak ble free.. Selamat mlm semua...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan