Ahad, 25 November 2012

China Holiday ~ Part 12 : Kepala Kambing Di Shenzen


 
Nah amik ko hidangan dinner istimewa utk kitorang masa kt Shenzen, "Kepala Kambing Goreng" berlado. Gile pedas aku cakap ko. Macam nk terbakar mulut aku makan lauk ni... yang pelik-nya, camne boleh termasuk dlm menu aku plak ni, padahal masa aku order td, xde plak aku pilih kepala kambing goreng ni. Ape gile makan kepala kambing, haaiisss ni bukan aku yg order ni... tp memandangkan da lama gile tunggu makanan nk sampai, so aku makan jela. Mula2 xperasan lg yang di hidangkan tu Kepala Kambing, masa nk habis nasi baru aku perasan, Ala2 exotic la plak makanan kitorang.
 
 
Awatnye adik, angin latu kene ikat kt dlm tu... adik2,
asyik nk mengaktifkan diri je tau, xkire tempat
 
 
Kitorang dinner di Muslim Restaurant masa ni, bersebelahan dgn Muslim Hotel Shenzen. Ini ajela restaurant muslim yg dapat aku kesan di Shenzen. Dibawah ni adalah rentetan cerita kitorang di Muslim Restaurant.

 
 
Dari pandangan sisi hadapan Hotel Muslim, Lokasi betul2 depan highway..

 
Kt depan ni ade mcm pokok2 skit, so klu naik teksi mmg nk kene betul2 bukak mata yea.
  
 
Comel-nye abi posing, sambil layan kepala kambing gurun, very the "Ayu"... hehehe :)
 
 
Cili api yg membuatkan kedua mataku berjujuran air mata
 
 
Sate kambing ni mmg sedaap, berbanding yg kt gerai2 tepi jalan tu, yg ini lebey besar isi kambing-nya & sgt sooddaapp, mesti cuba yea.

 
Semua daging yg ade tu adalah dari bahagian kepala kambing.. mmg nazak nk makan. aku order kambing goreng skali dia kasi kepala kambing goreng. Udah le mahal macam bedil harganya...


 Dah habis makan sume-nya. Harga kepala kambing goreng yg entah ape2 ni adalah 88RMB (RM44) Sabo jelaa.. Total makan dinner kt sini 176RMB (88 MYR)
 
 
EeEeeEe  Mata kambing...
 
 
 Gimik semata-mata je tu, padahal lepas gigit skit terus termuntah...
"Ape kes ni komandor, xkan mata kambing pun xleh nk telan.." malu ku'cing hikhikhik.. aku mmg awal2 lg dah serender, isk x-lalu aku nk tengok.. naik meremang bulu roma aku  ni..
 
 
After siap makan kitorang naik taxi menuju ke Louhu raiway Station. After tat kitorang amik train menuju ke Loajie Station... Klu ikutkan hati mmg da kepenatan nk jalan2 tp klu x-jalan2 bile lg nk ronda2, esok nk shopping tempat lain plak, adeehhh so kitorang luangkan sedikit masa untuk pusing2 di dongmen street.. balik ke bilik & terus ZzzZzzZzZz.. sgt penat  ...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan