Khamis, 1 November 2012

Transfomasi Pengurusan Hartanah 2012


Bila kita membincangkan soal pengurusan hartanah, mcm2 hal perlu di titik beratkan, bermula dari proses untuk membeli hinggalah selesai tukar nama kepada pemilik. Itupun belum selesai lg. Nak kene fikir plak untuk proses move-out dari rumah lama ke rumah baru. So membeli hartanah tu mudah je, cume nak mengurus & mengendalikan sesebuah hartanah tu agak mamai skitla. Tp klu korang tau camne nak handle dengan baik mengikut saluran yang betul InsyaAllah semuanya akan berjalan dengan baik.
 
 
 
Actually semalam aku attend Seminar Hartanah di PWTC. Topik yg dibentangkan agak menarik cume sedikit mengantuk bile pembentangan oleh wanita. Berjela2 diaa explain, mcm duk dlm kuliah pun ye jugak ehehe jgn marah yea urus-setia.
 
 
 
 
Kt seminar tu jugak aku bertemu dengan kawan sekolah aku. huhuhu mmg lawak gile xsangka plak aku boleh duduk sebelah dia. Dalam banyak2 tempat yg di sediakan tu, Allah menggerakkan hati aku untuk duduk di sebelah my X-schoolmate tu. Betul2 xsangka, alang2 dah jumpe org kampung lebat-la cite mcm2 huhuhuhu... :)
 
 
Inilah kawan lama aku mase di SMK(A) Durian Guling Marang Terengganu, Dah 12 tahun xjumpe, skrg dah jadi Lawyer pun member aku ni..
 
Antara topik menarik yg di bincangkan adalah mengenai menaik taraf pembangunan di Kampung baru Kuala Lumpur. Insya'Allah dalam 10 tahun lagi kite akan menyaksikan Kampung Baru KL akan berubah wajah. Selain tu Topik mengenai Menaik taraf perumahan penghuni flat Kerinchi. macam2 cerita kelakar yg telah dikongsikan. Nnt jika ade kelapangan masa aku akan storey kt korang yea. :)
 
Kesimpulan untuk seminar semalam adalah memuaskan. Oklaa banyak cerita & maklumat terkini yg dapat di kongsi bersama. Tiket untuk ke Seminar Berharga RM500, tp di bayar oleh my beloved Office.. ehehehe.. Jadual bermula seawal jam 8am - 5pm. Alhamdulillah semua berjalan dgn baik. Thanks to All.
 
 
 
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan