Khamis, 15 November 2012

China Holiday ~ Part 6 : Al-Bukhari Restaurant Guangzhou

 
Inilah dia antara makanan yg kitorang order di Restoran Muslim Al-Bukhary di jalan Tongxin. Klu korang nk ke sini korang boleh naik Metro Line 5 dan berhenti di Xiobie Station Exit D. Betul2 depan pintu exit D tu korang akan nampak Restaurant Hadramawt. Yang ni pun Muslim restaurant jugak, tapi aku x-sempat nk singgah sini, maybe next time kot.
 
 
 Hah ini la restaurant Hadramawt tu, mmg betul2 depan exit D ni. Tapi jika korang nk ke Al-Bukhary Restauran korang kene menuju arah ke-kiri. meaning that arah yg bertentangan dgn restauran ni.
 
 
Sayur ni mmg sedap, rangup & segar


Brokoli campur daging kambing ini pun sngt sedap.. yummy2 sedapnya, rase cam nk g makan kt kedai ni la plak.. Hmm tp nk kene beli tiket flight dulu ni.. adeehh camne ni.. ehehe..


Sayur sawi ni pun sedap rangup & segar.. boleh dikatakan semua masakan sayur dia sedap2 belaka. Aku yang x berapa suke makan sayur masa kt Mesia tetiba menjadi penggemar sayur masa kt Guangzhou ni. aku rekemen korang order masakan sayur diorang. Mmg sedap, tp harga pun sedap. ehehe setiap hidangan sayur tu harga x kurang dari RMB25 (12.50 MYR) sepinggan. kalau korang mintak tambah daging kambing harga terus melangit... tp skali skala ape salahnya kan.. kate nk bercuti-cuti. after balik Mesia nnt kite makan ikan singgang + air suam je hari2.. ngeh..ngeh..ngeh.. :)
 
 
Suasana dalam kedai, nyaman + exclusive. Sume pekerja pakai jilbab + kopiah putih. Restoran Muslimla katekan..ehehe...
 
 
Kite bergambar dulu sebelum makan, asyik gambar hubby ngan baby je, gambar aku mmg jarang2 je ade. Yerla aku yg jadi juru-photo-nya, sah2la gambar aku xde. kesian.. xpelaa aku bukan suke bergambar sngt pun. maklumla muke dah cam bola, bagai di pam..pam.. ehehe

 
Ok adik duk dlm baby seat ok. duk diam2, ibu & abi nk mamam ni.

 
Uh air ape ni..? ehehe ini air tea china yg aku buat sendiri kt bilik.. xde kene mengena ngan cite di atas, saje menyelit skit gambar ni.. buat kontroversi skit. Tea China Tarik .. mmg sedapp.. :)
 
Punyela banyak portion makanan yg di hidangkan, mmg xhabis kitorang nk makan 2 org, so kitorang decide bukus bawak balik bilik jela. "Tapaw" ehehe.. alaa nk segan apenye tapaw, kite bayar mahal2 xkan nk tinggal camtu. oh No..No..No.. itu amalan membazir xbagus untuk kesihatan. Walaupun aku tengok xde pun org yg tapaw bawak balik, nampaknye aku je yg tapaw lauk. ehehe.. ade aku kesah.. I bayar suke ati I laa nk tapaw.. I ni bukan tauke balak U.. dahla makanan mahal yg amat, lg nk membazir.. pastinya tidak..
 
After diorang da siap tapaw  sume lauk, kitorang plan nk ke plaza borong pakaian di Baima Wholesale Plaza. Walaubagaimanapun plan terpaksa di tukar, Memandangkan terlalu banyak barang yg di borong td. So my hubby ajak balik ke bilik dulu, nk hantar barang2 kt bilik. Nnt kite kuar balik katanye.
 
So after balik bilik korang boleh guess x ape yg berlaku. Perut da kenyang elok, suasana plak nyaman, campur dah penat menapak naik train seharian, so kitorang pun membongkang atas katil sampai petang, adik pun ZzZZzZzZz skali... huhuhu.. no more shopping pakaian @ Baima nampaknye hari ni.
 
Bangun2 tido tetiba rasa lapar la plak, aku pun siapkan makanan yg di tapaw td untuk dinner. After siap makan, jam dah menunjukkan jam 8 mlm, kitorang bersiap untuk ke Beijing Lu la malam ni....





To Be Continue...
 
 
 
 
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan